تل آویو در تیررس موشک های ایران

تل آویو در تیررس موشک های ایران
يکشنبه 12 تير 1390 - 14:37

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هشدار داد؛ در صورت حمله رژيم اشغالگر به ايران، قبل از بازگشت بقاياي هواپيماهاي اين رژيم، موشکهاي ايران قلب تل آويو را خواهد شکافت.

سردار "امير علي حاجي زاده" روز يکشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم، اظهار داشت: اگر رژيم صهيونيستي به ايران حمله کند قبل از اينکه بقاياي هواپيماهاي آنها از مرز ايران خارج شوند موشک هاي ما قلب تل آويو را خواهد شکافت.

وی افزود: از خيلي وقت پيش آمريکا و رژيم صهيونيستي نمي خواهند که با ايران وارد جنگ شوند ؛ زيرا نمي توانند از عهده هزينه ها و صدمات حمله به ايران بربيايند.

حاجی زاده با اشاره به اينکه در زمان بوش اين موضوع خيلي مطرح بود، افزود : حرف هاي آنان در آن زمان بيشتر جنبه تبليغي و جنگ رواني داشت و مي خواستند در محيط بدون جنگ ايران را شکست بدهند.

 

 

توان ایران برای ساخت موشک های بابرد 2 هزار کیلومتر

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت، جمهوري اسلامي ايران براي برطرف کردن نيازهاي دفاعي خود به فناوري ساخت موشک هاي با برد 2 هزار کيلومتر دست يافته است .

حاجي زاده  خاطرنشان کرد: در خصوص برد موشک ها ، محدوديت فن آوري نداريم . ايران ماهواره در مدار زمين قرار داده که يک تا دو سال در مدار زمين خواهد چرخيد ، اين به آن معني است که جمهوري اسلامي قادر به توليد موشک هاي با برد بيشتر است ؛ اما نيازي به اين کار ندارد.

وي تاکيد کرد : به خاطر دفاع از کشور ، اسلام و نظام مقدس اسلامي به دنبال تسليحات هستيم که آن هم در حد رفع ضرورت است.

وي گفت: اسراييل چندان فاصله اي از ما ندارد، از مرز ايران تا اسراييل 1050 کيلومتر است؛ اما به خاطر تامين حاشيه امنيت و همچنين براي رعايت گستره ي جذب نيرو و ايجاد پايگاه، اين فاصله را مشخص کرديم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد : در محدوده ي فراتر از2 هزار کيلومتري دشمن ديگري احساس نمي کنيم و ساخت موشک هاي با برد بيشتر از اين در دستور کار کشور قرار ندارد.

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهارداشت : خوشبختانه آمريکا کار ما را راحت کرده و بيش از 40 - 50 پايگاه در اطراف ايران ايجاد کرده است که هشتاد در صد از آن ها فاصله اي کمتر از 300 - 400 کيلومتر با ايران دارند.

وي افزود : آن ها 150 هزار نيروي خود را در اين پايگاه ها مستقر کرده و تسليحات فراواني براي آن ها آورده اند بنابراين اگر بناي شيطنت داشته باشند ، همين جا با آن ها مي جنگيم. آن ها بيش از 100 کشتي ، شناور ، رزمناو و ناور هواپيمابر در خليج فارس و درياي عمان دارند و اگر بخواهد با ما درگير شود ، مقابله با اين ها براي ما کافي خواهد بود.

 

 

فناوری منحصر به فرد ساخت سیلوهای موشکی در ایران

سردارحاجي زاده در پاسخ به طرح موضوع توانايي ايران براي ساخت موشک هاي بالستيک تا سال 2015  گفت : ممکن است که براي ساخت موشک قاره پيما مشکل فن آوري نداشته باشيم ؛ اما به لحاظ زيرساخت و به لحاظ مسائل فني ، دستيابي به برخي تجهيزات و امکانات ممکن است زمان برباشد .

وي با تاکيد براينکه اساسا نمي خواهيم به اين سمت حرکت کنيم و دنبال اين موضوع نيستيم افزود : ممکن است گفته شود که اين فن آوري در ايران نيست و بايد آن را از جاي ديگري تهيه کنند ؛ اما اين مساله مطرح نيست و ما به لحاظ فن آوري مشکلي نداريم.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران در ارتباط با ساخت سيلوهاي موشکي گفت : پانزده سال پيش به فناوري سيلو دست پيدا کرديم و تعداد زيادي از اين سيلوها در سطح کشور ساخته شد ، فناوري سيلو کاملا بومي است چون تعداد کشورهاي صاحب آن زياد نيست که غالبا هم با ايران مشکل دارند و طبيعي است که  اين فناوري را به ما ندهند .

وي افزود : با بررسي و تحقيق تخصصي به اين فناوري دست پيدا کرديم ؛ شايد علت دست يابي به اين فناوري آشنايي با نحوه ساخت موشک باشد ؛ براي ساخت سيلو بايد با موشک آشنايي داشت ، ما چون خودمان موشک ها را  طراحي مي کنيم و مي سازيم به مشخصات و مختصات آن کاملا اشراف داريم .

وي با اشاره به اينکه دانشمندان ما بر اساس اطلاعات دقيقي که از موشک ها داشتند سيلوها را طراحي کردند، افزود : اين سيلوها در تنوع بسيار زياد ساخته شده و استفاده مي شود .

حاجی زاده گفت: اين سيلوها توانمندي هايي از جمله آماده شليک بودن دائمي موشک ها و پدافند غيرعامل و استتار را در اختيار نيروهاي ما قرارداد

پربیننده ترین خبرها