وخامت حال اسرای فلسطینی در سی و ششمین روز اعتصاب

وخامت حال اسرای فلسطینی در سی و ششمین روز اعتصاب
دوشنبه 1 خرداد 1396 - 12:29

کمیته اطلاع رسانی اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از وضعیت خطرناک اسرای فلسطینی درسی وششمین روز از اعتصاب غذای متوالی آنان خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه شبکه اسکای نیوز عربی، کمیته اطلاع رسانی اعتصاب غذای اسرای فلسطینی با بیان اینکه وضعیت سلامت اسرا به خطر افتاده است، افزود : درساعات گذشته، شمار زیادی از اسرا به دنبال وخامت حالشان به بیمارستان منتقل شده اند.
این کمیته خواهان اقدام فوری برای نجات جان اسرا شد و افزود سازمان زندان های رژیم اسرائیل با درپیش گرفتن سیاست قطع ارتباط اسرای اعتصاب کننده با جهان خارج، این حق را از خانواده های آنان و موسسات حقوقی می گیرد تا از وضعیت سلامت آن ها مطلع شوند تا دریابند که کدام یک از اسرا و با چه شرایطی به بیمارستان منتقل شده اند.
کمیته اطلاع رسانی اسرای فلسطینی همچنین اعلام کرد که سازمان زندان ها قبل از اعتصاب غذای اسرا با ایجاد مطب هایی در داخل زندان ها که فاقد کمترین تجهیزات اساسی پزشکی برای درمان اسرا هستند، به نحوی اسرا را تحت فشار قرار می دهند که درصورت پایان دادن به اعتصابشان، درمان می شوند.
براساس این گزارش، طبق گزارش های موثق برخی از اسرای داخل زندان های رژیم اسرائیل، پزشکان انواع مختلفی از غذاها را در مطب های داخل زندان قرار می دهند تا اسرا را برای پایان دادن به اعتصاب غذای خود تحریک کنند.
از 17 آوریل گذشته، بیش از 1500 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم اسرائیل ازجمله معروف ترین آن ها مروان البرغوثی از رهبران جنبش فتح و احمد سادات دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین با هدف بهبود شرایطشان اعتصاب غذای خود را آغاز کرده اند.
اسرای فلسطینی به خواسته های خود که مهم ترین آن پایان سیاست بازداشت اداری، حبس انفرادی واجازه به خانواده هایشان برای ملاقات منظم با فرزندانشان و تامین بهداشت و سلامت برای اسرا هست، پایبند هستند.
برخی از شهرهای فلسطینی به طور روزمره صحنه اعتراض های مردمی درحمایت از اسرای فلسطینی است که اغلب این تجمع ها به درگیری با نیروهای اسرائیلی منجر می شود.


215

پربیننده ترین خبرها