هشدار استرالیا به مهاجران غیرقانونی در این کشور

هشدار استرالیا به مهاجران غیرقانونی در این کشور
دوشنبه 1 خرداد 1396 - 14:40

دولت استرالیا به 7500 پناهجوی حاضر در این کشور تا آغاز ماه اکتبر مهلت داد درخواست پناهندگی خود را ارائه کنند و در غیر این صورت اخراج خواهند شد.

العالم آسیا و اقیانوسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "پیتر داتون" وزیر مهاجرت استرالیا اعلام کرد اگر این افراد تا یکم اکتبر درخواست پناهندگی نکنند، اخراج خواهند شد و بازگشت آنها به استرالیا نیز ممنوع می شود.
وی گفت: این وضع بسیار وخیم است و سالانه صدها میلیون دلار هزینه برای مالیات دهندگان استرالیایی هزینه دارد. بنابراین اگر آنها معتقدند می توانند از مالیات دهندگان استرالیایی سرقت و از آنها کلاهبرداری کنند، زمان چنین اقداماتی به پایان رسیده است.
داتون افزود: ما برای حمایت از پناهجویان واقعی آماده ایم اما از کسانی که از حمایت های اجتماعی برخوردار می شوند بدون اینکه اطلاعی از وضع خود بدهند، حمایت نخواهیم کرد.
محافظه کاران استرالیایی از زمان به قدرت رسیدن در این کشور در سال 2013 سیاست های به شدت محدود کننده مهاجرت را اجرا کردند. طی پنج سال اخیر حدود 50 هزار متقاضی پناهندگی با بیش از 800 قایق خود را به استرالیا رسانده اند.
¬صدها متقاضی دیگر نیز که عمدتا از کشورهای افغانستان ، سریلانکا و دیگر کشورهای خاورمیانه بودند،‌ در سفر دریایی خطرناک خود، قربانی شدند.
پرونده حدود 20 هزار نفر از متقاضیان در دولت قبلی استرالیا بررسی شده و بررسی وضع 30 هزار نفر نیز به دولت محافظه کار واگذار شده است.
حدود 7500 نفر از این افراد هنوز درخواست پناهندگی خود را ارائه نکرده اند و در حالی که از کمک های اجتماعی دولتی برخوردارند به پرسش ها در مورد هویت خود پاسخ نمی دهند و از نظر دولت استرالیا چنین اقدامی پذیرفتنی نیست.

دولت استرالیا اعلام کرد از مجموع 23 هزار پرونده درخواست،  تنها سه هزار نفر آنها پناهجویان واقعی هستند. به گفته وزیر مهاجرت استرالیا، بررسی این 50 هزار پرونده سالانه حدود یک میلیارد و نهصد میلیون دلار استرالیا برای این کشور هزینه دارد.
وی خاطر نشان کرد: استرالیایی ها حق دارند این سوال را مطرح کنند که چرا 80 درصد مهاجران غیر قانونی بدون اسناد هویتی به این کشور می آیند.
استرالیا از سال 2013 عملیاتی تحت عنوان "حاکمیت مرزها" را برای جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی از مسیر دریایی را آغاز کرد. نیروی دریایی استرالیا کشتی های حامل مهاجران را رهگیری و آنها را به سوی نقطه انتقال عموما به اندونزی راهنمایی می کند.
پناهجویانی که موفق می شوند خود را به استرالیا برسانند در اردوگاه هایی در پاپوا گینه نو نگهداری و در صورت پذیرفته شدن درخواست آنها به استرالیا منتقل می شوند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها