احزاب مخالف دولت اعلام کردند:

تقلب گسترده درهمه پرسي قانون اساسی مغرب

تقلب گسترده درهمه پرسي قانون اساسی مغرب
يکشنبه 12 تير 1390 - 16:05

احزاب مخالف دولت از جمله گروه عدل و احسان و شش حزب و سازمان حقوقي مغربي به همراه جنبش 20 فوريه با اعلام تقلب گسترده در جريان همه پرسي قانون اساسي جديد، از نتايج اين همه پرسي و عملکرد دولت در اين زمينه انتقاد کردند.

"يوسف الريسولي" يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: ما به نتايج اين همه پرسي مشکوک هستيم زيرا نظارتي بر آن صورت نگرفت و تنها مرجع نظارت وزارت کشور بود که خود در جعل و تقلب يد طولايي دارد.

در اين ميان احزاب موافق دولت تاکيد کردند که نسبت شرکت کنندگان در همه پرسي بسيار بالا بود و نشان از تمايل مردم مغرب به تغيير دارد بنابراين از نهادهاي تصميم گيرنده خواستند که تغيير را آغاز کنند.

"محمد السوسي" عضو کميته اجرايي حزب استقلال در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: هر اقدامي در جهت اصلاح صرف قانون اساسي بي نتيجه خواهد بود مگر آن که در کنار آن اصلاحات سياسي صورت پذيرد و اقدامات منسوب به رژيم سابق ريشه کن و فساد در کشور نابود شود.

"الحسن الداودي" معاون دبيرکل حزب عدالت و توسعه نيز به خبرنگار العالم گفت: مفسداني که تغيير را در کشور نمي خواهند بدانند اگر تغيير حاصل نشود ، شهروندان مغربي براي ايجاد تغيير به خيابان ها خواهند ريخت.

وزارت كشور مغرب اعلام كرد كه قانون اساسي جديد اين كشور در همه پرسي روز جمعه، مورد تاييد اكثريت راي دهندگان قرار گرفت.      
   
"الطيب الشرقاوي" وزير كشور مغرب تاكيد كرد كه 98 درصد از راي دهندگان به قانون اساسي جديد پيشنهادي محمد ششم پادشاه مغرب راي مثبت دادند.

بر اساس قانون اساسي جديد، نخست وزير و پارلمان قدرت فزاينده اي خواهند داشت اما معرفي نخست وزير بر عهده پادشاه خواهد بود.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها