لغو ممنوعیت ورود نمایندگان عرب کنست به مسجد الاقصی

لغو ممنوعیت ورود نمایندگان عرب کنست به مسجد الاقصی
دوشنبه 1 خرداد 1396 - 17:29

یک منبع نزدیک به بنیامین نتانیاهو فاش کرد که وی دستور ممنوعیت ورود نمایندگان عرب کنست به مسجد الاقصی را لغو کرده و پس از ماه مبارک رمضان به سیاسیون یهود و عرب اجازه ورود به این مسجد را خواهد داد.

 العالم-فلسطین اشغالی

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این منبع اظهار داشت،‌ نتانیاهو بر اساس توصیه یورام لیوی، فرمانده پلیس قدس این اقدام را در پیش خواهد گرفت.

لیوی در این راستا گفت، ممانعت از ورود مسعود غنایم،‌ نماینده عرب کنست به مسجد الاقصی در آن مقطع زمانی به دلیل تنش‌های موجود در قدس اتخاذ شد و لغو این ممنوعیت نیز به دنبال حاکم شدن آرامش بر شهر انجام می‌شود.

پلیس رژیم صهیونیستی در قدس شرقی، بر اساس حکم صادر شده از سوی نتانیاهو، غنایم را از مسجد الاقصی بیرون کرد.

غنایم برای شرکت در فعالیت‌های مربوط به پایگاه "اول قدس" وارد مسجد الاقصی شده بود.

این فعالیت‌ها هر ساله از سوی جمعیت الاقصی و جمعیت القلم وابسته به جنبش اسلامی در اراضی اشغالی برگزار می‌شود و در آن صدها داوطلب از فلسطینی‌های ساکن مناطق ۴۸ شرکت دارند و طی آن کار نظافت و تعمیرات اطراف مسجد الاقصی و صحن‌های داخلی آن انجام می‌شود.

غنایم پس از اخراجش از مسجد الاقصی گفت: مسجد الاقصی حق دینی ما مسلمانان و حقی ملی برای هر عرب فلسطینی است. این منطقه اشغال شده هیچ گونه مشروعیتی برای اسرائیل ندارد. حق ما در قدس و مسجد الاقصی بزرگتر و قدرتمندتر از هرگونه تصمیم ظالمانه دولتی است و ما به مبارزه خود با این تصمیمات ظالمانه و ناامیدکننده ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ‌من به تمامی کسانی که در فعالیت‌های داوطلبانه "اول قدس" شرکت کردند،‌ درود می‌فرستم زیرا این فعالیت‌ها یک پیام دارد و آن هم این است که قدس در قلب تمامی فلسطینی‌ها، اعراب و مسلمانان جای دارد و قدس قلب مساله فلسطین است و از حق خود در این زمینه کوتاه نمی‌آییم.

رژیم صهیونیستی هر ساله سالگرد اشغال قدس شرقی را از سال ۱۹۶۷ میلادی جشن می‌گیرد. امسال این جشن در تقویم یهودی روز چهارشنبه است اما به دلیل سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی این جشن زودتر آغاز شده است و قرار است بدون توجه به اعتراضات فلسطینی‌ها و اردنی‌ها،‌ به این مناسبت درب‌های مسجد الاقصی به روی ده‌ها هیئت دینی و مردمی یهودیان گشوده شوند.

 

ایسنا

پربیننده ترین خبرها