افشاگري نصرالله ضربه کاري بردادگاه حريري

افشاگري نصرالله ضربه کاري بردادگاه حريري
يکشنبه 12 تير 1390 - 16:49

نويسنده و تحليلگر لبناني تنها هدف دادگاه بين المللي ويژه ترور رفيق حريري را ايجاد بي ثباتي در لبنان دانست و تاکيد کرد که سخنراني شب گذشته (شنبه شب) سيد حسن نصر الله دبيرکل حزب الله لبنان و افشاگري وي ضربات محکمي را به اين دادگاه وارد کرد.

حسين سعد يکشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: دبير کل حزب الله لبنان در سخنانش به موضوع هاي مهمي از جمله گرايش " انتونيو کاسيزي" ،  رييس دادگاه، پرداخت که ضربات محکمي به روند قضايي، قانوني و تبليغاتي دادگاه ويژه لبنان وارد کرد.

وي محور ديگر در سخنان دبيرکل حزب الله لبنان را مساله اقدام "گرهارد ليمان" بازپرس دادگاه بين المللي ترور حريري به فروش اطلاعات، مربوط به قبل از سال 2007 ، عنوان و خاطر نشان کرد که از همان زمان مساله  اتهام به حزب الله و زمينه سازي ها براي آن مطرح شد.

سعد افزود: سيد حسن نصر الله گفت: نمي خواهد نخست وزير نجيب ميقاتي را با توجه به شرايط چند روز آينده ( بيانيه آتي گروه هاي 14 مارس و مناقشات له و عليه ميقاتي در جلسات راي اعتماد در پارلمان) با طرح خواسته هاي مشخصي دچار مشکل کند.

اين تحليل گر سياسي لبناني در عين حال خاطرنشان کرد: دولت ميقاتي و دستگاه سياسي، ديپلماتيک و رسمي لبنان بايد اين پرونده را در دستور کار قرار دهند و مجددا موضوع را براي بازنگري در دادگاه و برکناري "آنتونيو کاسيزي" رييس دادگاه حريري به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع دهند.

 سعد با پيش بيني عبور لبنان از مساله راي اعتماد به دولت در هفته آينده خاطر نشان کرد که پس از گذار از اين مرحله طرح همه جانبه اي براي مقابله با پيامدهاي اين حکم که به گفته وي ثبات لبنان را هدف گرفته است، تهيه خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها