با تاکيد بر پايبندي به خواسته هاي مردم بحرين اعلام شد:

گزينه هاي الوفاق درصورت بي نتيجه بودن گفتگو

 گزينه هاي الوفاق درصورت بي نتيجه بودن گفتگو
يکشنبه 12 تير 1390 - 18:06

عضو فراکسيون مستعفي الوفاق در مجلس بحرين گفت: ما با جديت وارد گفت و گو شديم و عليرغم کورسوي اميدي که داريم ؛ اگر مطمئن شويم که گفت و گو ثمربخش نيست، اقدام مناسب را انجام خواهيم داد.

"هادي الموسوي" يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: ما وارد دالان گفت و گو شده ايم و کاملا جدي هستيم و کورسوي اميدي هم داريم اما اگر به نتيجه نرسيديم اعلام خواهيم کرد که وارد تونلي بن بست و تاريک شده ايم که فايده اي ندارد.
 
الموسوي درباره احتمال انصراف جمعيت وفاق از گفت و گو در صورت بي فايده بودن آن گفت: اگر اطمينان پيدا کنيم که گفت و گو ثمربخش و مفيد نيست ، اقدام مناسب را اتخاذ خواهيم کرد و در آن شرايط گزينه هاي فراواني در اختيار خواهيم داشت که يکي از آن ها انصراف از گفت و گوهاست.

وي اظهار داشت: جلسه اول از گفت و گوي توافق ملي در بحرين که ديروز (شنبه) برگزار شد به مثابه يک مهماني و شنيدن آراي طرف مقابل بود که 40 دقيقه به طول انجاميد و در آن رييس اين نشست سخنراني بسيار کوتاهي ايراد کرد.

الموسوي افزود: رييس نشست گفت وگو که مطالبش را از روي نوشته و مکتوب مي خواند ، متکلم وحده بود و به اين ترتيب بحث و گفت و گويي در ميان نبود و فقط او صحبت کرد.

وي تصريح کرد: پس از پايان جلسه ، کنفرانسي مطبوعاتي برگزار شد که تيم برگزار کننده اين نشست در آن برخي مطالب  را که به نظر مي رسيد نتوانسته بودند در جلسه گفت و گو توضيح دهند ، تشريح کردند.

عضو فراکسيون مستعفي وفاق سپس با بيان اينکه مشارکت در گفت و گو به معني کوتاه آمدن از سقف خواسته هاي خود يا اصول و ارزش هاي فراکسيون نيست ، تاکيد کرد: هدف ما از شرکت در اين کنفرانس اثبات سودمندي يا بي فايده بودن آن است.

وي با تاکيد بر همه خواسته هاي گفته شده از جمله درخواست تشکيل کابينه منتخب ، ايجاد نظامي مبتني بر قانون اساسي و اصلاح ادارات و محترم شمردن شهروندان ، رعايت احترام و عزت مردم را مهم ترين مساله دانست.

عضو فراکسيون مستعفي وفاق گفت و گوي برگزار شده را در حد گفت و گوي جدي ندانست و از آن به همايش گفت و گو تعبير کرد که نمي تواند بحرين را از بحران خارج کند.

وي افزود: در هر محور فرعي از گفت و گو يک نفر از طرف دولت شرکت خواهد داشت.

الموسوي تاکيد کرد که فراکسيون وفاق به اين دليل وارد اين گفت و گو شد تا در عمل به جهان و ملت بحرين ثابت کند که اين گفت و گو اگر خواسته هاي ملت را محقق نکند ، بي فايده است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها