دیدار شمخانی با رییس کمیته سیاسی و امنیتی حزب کمونیست چین

دیدار شمخانی با رییس کمیته سیاسی و امنیتی حزب کمونیست چین
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 12:29

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که برای شرکت و سخنرانی در هشتمین اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در روسیه به سر می‌برد در سومین ملاقات دو جانبه خود صبح روز چهارشنبه با رییس کمیته سیاسی و امنیتی حزب کمونیست چین دیدار کرد.

العالم- ایران

دریابان علی شمخانی در این دیدار پدیده تروریسم را تهدید شکننده صلح و امنیت بین‌المللی عنوان کرد و گفت: در حالی که ائتلاف ضد تروریسم هم‌پیمانان سوریه، موفقیت‌های قابل توجهی در عرصه‌های میدانی و سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه به دست آورده است، دولت آمریکا با بهانه‌جویی و دروغ‌پردازی در مورد حمله شیمیایی به خان شیخون در عمل به دفاع از جریان تروریسم تکفیری در سوریه اقدام کرده است.

شمخانی با استقبال از پیوستن چین به اجلاس آستانه، حضور فعال این کشور در فرآیندهای سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

منگ جیان‌ژو به عنوان عالی‌ترین مقام امنیت ملی چین در این دیدار با ابراز نگرانی از اقدامات یک جانبه آمریکا در منطقه، قرارداد تسلیحاتی اخیر میان آمریکا و عربستان سعودی را بر هم زننده امنیت منطقه‌ای و مخل صلح و ثبات عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی خاطرنشان کرد: بازگشت صلح و ثبات به سوریه لازمه آرامش پایدار در منطقه خاورمیانه است.

این مقام چینی با ابراز نگرانی از عزیمت برخی عناصر تروریست از سوریه به چین از پیشنهاد ایران برای پیوستن چین به اجلاس آستانه استقبال کرد.

وی با دعوت مجدد از دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای سفر به چین آمادگی کشورش برای تبادل اطلاعات و رایزنی مستمر مقامات امنیتی دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم را اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها