نقشه آمريکا براي ممانعت ازتشکيل کشور فلسطين

نقشه آمريکا براي ممانعت ازتشکيل کشور فلسطين
يکشنبه 12 تير 1390 - 18:28

دولت آمريکا براي جلوگيري از به رسميت شناخته شدن کشور مستقل فلسطين نقشه راهي جديد پيشنهاد کرد.

به گزارش شبکه العالم ، اين نقشه راه جديد بر پايه پذيرش مرزهاي 4 ژوئن با کمي تغييرات توسط رژيم صهيونيستي و در مقابل پذيرش اين رژيم به عنوان کشور يهودي توسط فلسطيني ها و همچنين موافقت با حل مساله آوارگان در داخل مرزهاي دولت فلسطين استوار است.

"احمد عساف"  سخنگوي جنبش فتح يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اگر آمريکا به دنبال برقراري صلح در منطقه خاورميانه باشد بايد بداند که اين هدف جز از طريق واداشتن اسراييل به تعهدات روند صلح تحقق نخواهد يافت.

وي افزود: رژيم اسراييل با از سرگيري شهرک سازي در مناطق فلسطيني ، طرح باراک اوباما رييس جمهور آمريکا را رد و تلاش هاي واشنگتن در اين زمينه را نقش بر آب کرد.

در اين ميان "اسماعيل رضوان" از رهبران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين "حماس" به شبکه خبري العالم گفت : آمريکا قصد دارد با ارايه طرح هاي موهوم ، در برابر تلاش هاي فلسطيني ها براي درخواست از مجمع عمومي سازمان ملل براي به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين سنگ اندازي کند.

در زمان حاضر محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين بار ديگر ادعا کرده است که مذاکرات تنها راه حل است و اين رويکرد سبب خواهد شد که تشکيلات خودگردان به زودي در برابر فشارهاي بي امان آمريکا براي دست کشيدن از طرح درخواست در مجمع عمومي سازمان ملل قرار گيرد و به جاي آن طرح جديد آمريکا را بپذيرد که در آن صورت تشکيلات خودگردان دچار پس رفت خواهد شد و بار ديگر به مذاکره با اسراييل دل خواهد بست.

"قيس عبدالکريم" عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک براي آزادي فلسطين در اين خصوص به العالم گفت: رهبري سازمان آزاديبخش فلسطين بايد به مصوبات شوراي مرکزي آن پايبند باشد.

عبدالکريم افزود: در آخرين مصوبه شوراي مرکزي سازمان آزاديبخش فلسطين که در مارس گذشته به تصويب رسيد تاکيد شده است تا وقتي که اسراييل به صورت واضح و روشن به قطعنامه هاي شوراي امنيت پايبند نشود و مرزهاي 4 ژوئن 1967 را رعايت نکند؛ هرگونه مذاکره با آن ممنوع است. ?

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها