دست خالی ترامپ برای صلح در خاورمیانه

دست خالی ترامپ برای صلح در خاورمیانه
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 15:27

نشریه "نیویورک تایمز" آمریکا در گزارشی نوشت: اگرچه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور اسرائیل را با امید به صلح در خاورمیانه ترک کرد اما در عمل نشان داد که طرحی برای این صلح ندارد.

العالم-آمریکا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  نشریه نیویورک تایمز افزود: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از یک سفر ۲۸ ساعته به اراضی اشغالی در کرانه باختری بعد از دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی متقاعد شد که شرکایی برای صلح دارد.

این روزنامه تاکید کرد که ترامپ یک مساله را فاش نکرده و آن این است که در عمل چه کاری برای صلح انجام شده است؛ چون او فشار علنی کمی بر این دو رهبر وارد کرد و هیچ صحبتی درباره مساله مرزها، شهرک‌سازی‌ها،‌ تحریک به تروریسم و یا سابقه سکونت مردم در این اراضی نکرد.

نیویورک تایمز نوشت: او در عین حال چیزی درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس و یا به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت "اسرائیل" نگفت و در عین حال فرایندی برای گام‌های بعدی مطرح نکرد.

به نوشته نیویورک تایمز مشاوران ترامپ معتقدند که برخلاف روش جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در اعمال فشار و دیکته کردن، در دولت ترامپ ابهام باعث می‌شود که او فضا برای مانور داشته باشد./ایسنا

 

پربیننده ترین خبرها