غلبه راهکار سياسي برشيوه امنيتي درسوريه

غلبه راهکار سياسي برشيوه امنيتي درسوريه
يکشنبه 12 تير 1390 - 18:44

يک پژوهشگر حقوق عمومي، کنفرانس "ابتکار ملي براي سوريه" که در دمشق برگزار مي شود را به مثابه غلبه راه حل سياسي بر راه حل امنيتي دانست.

 "عصام التکروري" يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم با اشاره به دومين کنفرانس ابتکار ملي که امروز در دمشق برگزار شد؛ اظهار داشت: سوريه به کارگاهي واقعي تبديل شده است که اساس کار آن بر محور ضرورت مشارکت همه طيف هاي ملت سوريه در ساختن ساختار جديد اين کشور پس از 15 مارس 2011 است.

به دنبال فراخوان بشار اسد رييس جمهور سوريه براي گفت وگوي ملي، گروهي از شخصيت ها و رهبران اجتماعي سوريه امروز  طي دومين نشست خود در هتل سميراميس دمشق آخرين تحولات اين کشور را بررسي کردند.

الکتروري پژوهشگر سوري تاکيد کرد: کنفرانس امروز همانند کنفرانس هفته گذشته در يک راستا قرار دارند و برگزاري چنين کنفرانس هايي ، نيازي ضروري است تا ملت سوريه بداند که اصلاحات در چه روندي حرکت مي کند.

اين پژوهشگر حقوق عمومي خاطر نشان کرد: اين گونه کنفرانس ها بايد در چارچوب سازوکاري که انجمن گفت و گوي ملي در نشست آينده در 12 ماه جاري اتخاذ مي کند ، برگزار شود تا گام هاي حقوقي ملموسي در زمينه سياسي برداشته شود و به اتخاذ مواضع يا اعلام اصول اکتفا نشود تا بتوان گفت که فرايند پايه ريزي ساختار نظام سياسي و احزاب در سوريه آغاز شده است.

وي کنفرانس "ابتکار ملي براي سوريه" را به منزله غلبه راه حل سياسي بر راه حل امنيتي دانست و با بيان اين که راه حل امنيتي نيز ضرورتي اجتناب ناپذير است ، در عين حال تاکيد کرد : راه حل امنيتي بايد در برخورد با باندها و سازمان هاي مسلح به کار گرفته شود که شهروندان از مقابله با آن ها ناتوان هستند.

التکروري تاکيد کرد: بايد از دل اين کنفرانس ها کميته هايي شکل بگيرند که وظيفه اساسي آن ها مشارکت در نشست ها و گفت و گوهايي است که قرار است دوازدهم ماه جاري برگزار شود و در عين حال بايد از جايگاه مردمي نيز برخوردار باشند تا نقش پل ارتباطي ميان تظاهر کنندگان و دولت را ايفا کنند. 

پربیننده ترین خبرها