کنفرانس ریاض، تلاشی برای تطهیر چهرۀ سعودی‌ها

کنفرانس ریاض، تلاشی برای تطهیر چهرۀ سعودی‌ها
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 23:24

نایب رییس حشد شعبی عراق گفت که تنها کشورها و ملت هایی می توانند، تروریسم را به درستی تعریف کنند که به آتش آن گرفتار شدند و نه آنهایی که خود حامی تروریسم هستند.

العالمعراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، 'ابومهدی المهندس' نایب رییس بسیج مردمی عراق در واکنش به اجلاس ریاض، با اشاره به اینکه رژیم عربستان سعودی از ابتدای شکل گیری تا به امروز مرکز و حامی اول تروریسم در منطقه و جهان است، گفت، اجلاس عربی-اسلامی با حضور ترامپ در ریاض تلاشی برای زیباسازی و تطهیر چهره زشت سعودی هاست.

'ابومهدی المهندس' با تاکید بر اینکه حامیان تروریسم همچنان به حمایت از تروریسم ادامه می دهند، گفت که رژیم عربستان سعودی از ابتدای شکل گیری تا به امروز مرکز و حامی اول تروریسم در منطقه و جهان است.

وی اضافه کرد که گروه تروریستی داعش از تفکر وهابی تولید شده، چنانچه قبل از آن القاعده از این تفکر رشد و نمو کرد و جنبش های تندرو اخوانی نیز از این عقیده منحرف شکل گرفتند.

نایب رییس بسیج مردمی عراق خاطر نشان کرد: رژیم سعودی قبل از تاسیس دولت عراق در 1920 میلادی، عراق را مورد هجمه تروریستی قرار داد و دو بار به نجف اشرف و کربلای معلا حمله کرد و کشتارهای فجیع در این دو شهر به راه انداخت.

المهندس گفت که از آغاز تاسیس دولت عراق تا به امروز همواره مناسبات عراق و عربستان متشنج بوده و تنها در دوره حاکمیت رژیم صدام است که به دلیل حمله نظامی این رژیم به جمهوری اسلامی ایران، مناسبات عراق و عربستان روبه آرامی گذاشت.

به گفته وی، عربستان سعودی از حیث تفکر و تامین مالی و جذب نیرو برای گروه های تروریستی، حامی اول تروریسم در جهان و منطقه است و تا قبل از ظهور داعش در 2014 عامل 50 درصد حملات انتحاری در عراق، اتباع عربستان سعودی بودند.

این فرمانده ارشد الحشد الشعبی تاکید کرد که منابر دینی در مساجد و حرم های مکی و مدنی با فتوا و خطبه های تحریک آمیز، پشتیبان عملیات تروریستی در داخل عراق و کشورهای منطقه بودند و برای همین اینگونه اجلاس ها نمی تواند چهره کریه این رژیم مدافع تروریسم را زیبا کند.

ابومهدی المهندس در خصوص تعریف تروریسم گفت که تنها کشورها و ملت هایی می توانند، تروریسم را به درستی تعریف کنند که به آتش آن گرفتار شدند و نه آنهایی که خود حامی تروریسم هستند.

به گفته وی، ملت عراق که اقشار مختلف آن اعم از کرد و عرب و شیعه و اهل سنت و اقلیت های آن به آتش جنایتکارانه تروریست ها گرفتار شدند و قربانی و خون داده اند و از خانه و کاشانه خود آواره شدند، این ها می توانند تروریسم را معرفی کنند و ملت سوریه ویمن که به این آفت گرفتار شده اند می توانند بگویند که تروریسم چیستم و کیست، نه آنها که هنوز از گروه های تروریستی در منطقه حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی می کنند.

وی یاد آور شد که اجلاس ریاض تنها تلاشی برای زیباسازی چهره کریه رژیم سعودی بود که حامی اول و مرکز اصلی تروریسم در منطقه و جهان به شمار می رود.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها