حزب دموکرات با تاکيد بر تغيير رژيم حاکم اعلام کرد:

مخالفت قاطع با طرح آمريکايي ـ سعودي دريمن

مخالفت قاطع با طرح آمريکايي ـ سعودي دريمن
دوشنبه 13 تير 1390 - 02:57

برلين (العالم)- دبيرکل حزب دموکرات يمن آرمان انقلاب اين کشور را تغيير ريشه اي رژيم حاکم عنوان و بر مخالفت قاطع مردم و انقلابيون با طرح آمريکايي ـ سعودي در زمينه انتقال قدرت به "عبدربه منصور هادي" معاون رييس جمهور تاکيد کرد.

سيف الوشلي دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم با بيان اين که طرح انتقال قدرت به معاون رييس جمهور با آرمان انقلاب يمن ناسازگار است؛ اظهار داشت: تشکيل شوراي انتقالي به عنوان يک خواسته مبنايي از آغاز شکل گيري انقلاب يمن مطرح بوده است.

وي تاکيد کرد: مهم ترين موانع فرا روي انقلاب در زمان فعلي احزاب ديدار مشترک هستند که تنها با هدف تقسيم قدرت با حزب حاکم، براي انتقال قدرت از عبدالله صالح رييس جمهور يمن به معاون وي تلاش مي کنند.

دبير کل حزب دموکرات يمن تاکيد کرد که نه احزاب مشترک و نه هيچ جريان سياسي ديگري به طور مطلق حق ندارند از تشکيل شوراي انتقالي سخن بگويند، زيرا اين موضوع صرفا از آن انقلابيون و جوانان انقلابي حاضر در عرصه تظاهرات و کساني است که براي اين انقلاب خون  داده و مجروح يا بازداشت شده اند .

وشلي درباره ايده تشکيل شوراي انتقالي با مشارکت همه جريان هاي سياسي از جمله انقلابيون خاطر نشان کرد: مشروعيت امروز در يمن از آن انقلاب و جوانان انقلابي است. شوراي انتقالي بايد شورايي انقلابي خارج از چارچوب سهيمه بندي هاي سياسي که حاصل آن به حاشيه راندن جوانان انقلابي است؛ باشد.

وشلي در بخش ديگري از سخنانش انتقال قدرت به معاون رييس جمهور به عنوان يکي از سران رژيم حاکم را طرحي آمريکايي ـ سعودي با هدف مهار و تحريف مسير انقلاب عنوان کرد.
 
وي رهبران احزاب ديدار مشترک را به توطئه ضد ملت يمن و عقب نشيني از مباني احزابشان متهم و تاکيد کرد که آن ها اکنون نماينده رويکرد آمريکايي ـ سعودي به شمار مي روند.

دبير کل حزب دموکرات يمن با ابراز اطمينان از تداوم روند انقلاب يمن تاکيد کرد که ملت بحرين از اين پس هيچ توطئه اي را خواه از سوي طرف هاي خارجي و خواه داخلي بر نمي تابد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها