پیگیری سخنان نوری مالکی درباره جنایت اسپایکر

پیگیری سخنان نوری مالکی درباره جنایت اسپایکر
جمعه 5 خرداد 1396 - 15:12

رئیس "کمیته شهدا و زندانیان سیاسی" در پارلمان عراق با اشاره به سخنان اخیر نوری مالکی معاون رئیس جمهور گفت ترفیع افسرانی که عامل فاجعه اسپایکر بوده اند، و سپردن پستهای مهم به آنها، جنایت در حق شهدای اسپایکر است.

العالم - عراق
"عبد الاله نائلی" روز جمعه به شبکه خبری سومریه گفت: "تمام کسانی که به هر شکل در قتل و کشتار شهروندان بی دفاع یا نیروهای وابسته به دستگاه های امنیتی کشور دست داشته اند یا به طور مستقیم یا غیر مستقیم در وقوع فاجعه اسپایکر سهیم بوده اند باید محاکمه و مجازات شوند و به طور عادلانه قصاص شوند".
نائلی تصریح کرد: "اقدام وزارت دفاع در ارتقای افسرانی که در فاجعه اسپایکر دست داشته اند، جنایتی در حق بیش از 760 شهید فاجعه اسپایکر است".
وی افزود: "نتایج تحقیقات درباره فاجعه اسپایکر باید هر چه زودتر تکمیل شود و دولت نباید با عوامل این فاجعه یا هر فاجعه دیگری مدارا کند ... دولت باید قبل از ترفیع افسران و سپردن پست های مهم به آنها ابتدا سوابق و زندگی آنها را به دقت بررسی کند و حق را به حقدار برساند".
رئیس "کمیته شهدا و زندانیان سیاسی" تأکید کرد که این کمیته مدافع حقوق مادی و معنوی شهداست و چنانچه اطلاعات موثقی درباره انتصاب کسانی که به هر ترتیب در جنایت علیه ملت عراق و انسان های بی دفاع دست داشته اند، به دست آورد، مواضع کاملا روشنی اتخاذ خواهد کرد و با طرف های مسئول درباره این گونه ترفیع ها برخورد خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد که اظهارات مالکی درباره واگذاری پست های مهم به عوامل و کسانی که در جنایت اسپایکر دست داشته اند، بی دلیل نیست و ایشان اسناد و مدارک لازم برای اثبات این مسئله را در دست دارند و ما موضوع را تا احقاق حقوق قربانیان پی گیری می کنیم.
نوری مالکی، معاون رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه 24 مه 2017 در گفتگو با شبکه خبری سومریه فاش کرد که فرمانده گروه نظامی که عامل وقوع جنایت اسپایکر در سال 2014 در استان صلاح الدین بودند به عنوان رئیس دانشکده افسری منصوب شده است. مالکی وی را به خروج از استان صلاح الدین به دستور جناح سیاسی خاص متهم کرده است.
گفتنی است گروه تروریستی داعش پس از تصرف پایگاه اسپایکر در شمال تکریت در اواسط ژوئن 2014، صدها تن از دانشجویان حاضر در این پایگاه را قتل عام کرد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها