«جنگ نزدیک است ... کیم جونگ اون تنها یک شانس دارد»

«جنگ نزدیک است  ... کیم جونگ اون تنها یک شانس دارد»
جمعه 5 خرداد 1396 - 20:09

بنیانگذار مرکز جئوپلیتیکال فیوچرز گفت مقدمات جنگی دشوار و سخت بین آمریکا و کره شمالی که پیامدهای فجیع برای جهان درپی خواهد داشت، در حال آماده شدن است.

العالم آمریکا

خبرگزاری اسپوتنیک امروز جمعه به نقل از جورج فریدمن بنیانگذار مرکز جئوپلیتیکال فیوچرز در کنفرانسی خبری در شهر اورلاندو آمریکا گزارش داد: هر چند دولت واشنگتن پیش از پایان سفرهای خارجی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیمی درباره کره شمالی نخواهد گرفت ولی پیونگ یانگ دست به کارهایی زده است که زمینه ساز جنگ است. 
فریدمن افزود: دشمنی آمریکا و کره شمالی روز به روز بیشتر می شود که همین امر آغاز جنگ را ناگزیز کرده است.
بنیانگذار مرکز جئوپلیتیکال فیوچرز افزود: ناوهای هواپیمابر "یو اس اس کارل وینسن و یو اس اس رونالد ریگان" آمریکا روز 20 مه کنونی به کره شمالی بسیار نزدیک شدند و 100 فروند جنگندۀ آمریکایی اف – 16 رزمایش های روزانه شبیه عملیات طوفان صحرای 1991 را اجرا می کنند. جنگنده های اف – 35 نیز در نزدیکی کره شمالی مستقر شده اند.
نمایندگان دولت آمریکا در جزیره گوام در غرب اقیانوس آرام روز 31 مه کنونی به بررسی مسائل امدادرسانی شهری، تروریسم و شبه جزیره کره خواهند پرداخت که چنین اموری هیچ معنایی بجز آمادگی برای جنگ ندارد. 
کره شمالی چند روز پیش یک موشک دیگر خود را آزمایش کرد که شورای امنیت سازمان ملل این اقدام را برهم زننده آرامش منطقه دانست.

سئول در تیررس آتش کره شمالی

مشکل اینجاست که خطرات ناشی از آغاز جنگ قابل شمارش نیست. حدود 25 میلیون نفر در سئول پایتخت کره جنوبی در تیررس آتش کره شمالی هستند و حمله به پیونگ یانگ حملۀ انتقام جویانه به سئول را درپی خواهد داشت.
مشکل دوم اینست که آمریکا در میدان کارزار با کره شمالی براساس اطلاعات و گزارش ها جنگ را مدیریت خواهد کرد و هر گونه اطلاعات و گزارش نادرست یا ناقص، تلفات انسانی فراوانی برجای خواهد گذاشت.
تنها شانس کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای تعویق جنگ حمله به پایگاه هوایی اندرسن در جزیره گوام است که مقامات آمریکایی باید به این مساله توجه کنند.
214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها