ماجرای قتل ملوان ایرانی در آب های چین

ماجرای قتل ملوان ایرانی در آب های چین
شنبه 6 خرداد 1396 - 09:11

ملوان اوکراینی که به اتهام قتل ملوان ایرانی بازداشت شده است بزودی راهی دادسرای جنایی تهران می شود تا ازسوی بازپرس پرونده تحت بازجویی قرارگیرد.

العالم ـ ایران
این جنایت ساعت 8:40 دقیقه 28 دی سال گذشته(17 ژانویه 2017) و زمانی رخ داد که کشتی آرزو - متعلق به شرکت کشتیرانی اقیانوس خروشان کیش- در آب‌های چین در حال حرکت بود وهمان موقع خبر سقوط ملوان دوم - محمد حسین - در 30 مایلی آب‌های چین اعلام شد. بلافاصله کشتی به سمت راست هدایت شد و عملیات نجات کلید خورد اما هیچ ردی از محمد حسین به‌ دست نیامد.
به همین دلیل موضوع خیلی سریع به مسئولان مربوطه اعلام و کشتی‌های اطراف برای نجات پسر جوان راهی محل شدند ولی از ملوان کشتی هیچ ردی به‌ دست نیامد.
یکی از کارکنان کشتی که تنها شاهد ماجرای سقوط محمدحسین بود در تحقیقات راز جنایتی هولناک را برملا ساخت و گفت: ساعت 8:37 دقیقه بود که محمدحسین، ملوان دوم کشتی از اتاق accomodrage بیرون آمد و آندری نویچکو، به او برای ترک پستش اعتراض کرد.
محمدحسین، با او درگیری لفظی پیدا کرد و نویچکو به داخل اتاق آمد. بعد از چند لحظه دوباره بیرون رفت. درحالی که ملوان همچنان در حال ناسزا گفتن بود او به سمت انتهای پله‌های ورودی کشتی رفت و نویچکو از سمت راستش محمد حسین را به داخل آب پرتاب کرد. تمام این اتفاقات در عرض 3 دقیقه رخ داد و بعد از آن جست و جو برای یافتن محمدحسین آغاز شد، با گذشت سه روز جست و جو هیچ ردی از او به‌ دست نیامد.
اما آندری نویچکو، افسر اول کشتی که اهل اوکراین است، در تحقیقات گفت: ساعت 8:37 دقیقه به وقت محلی، ملوان دوم محمدحسین را دیدم که از اتاق accomodrage بیرون آمد. از او پرسیدم در ساعت کاری آنجا چکار می‌کند که او پاسخ داد برای دستشویی آمده است. به او گفتم، اول باید کارهایت را انجام می‌دادی و بعد محل خدمت ات را ترک می‌کردی که ناگهان عصبانی شد و سر این موضوع با هم جر و بحث کردیم و او ناگهان خودش را از عرشه به دریا انداخت. با وجود انکار ملوان اوکراینی به قتل و اعتراف او به درگیری، قاضی با توجه به اظهارات شاهد این جنایت دستور بازداشت ملوان اوکراینی را داد. از آنجا که این جنایت در خارج از ایران و توسط غیر ایرانی صورت گرفته بود، پرونده به دادسرای جنایی تهران ارجاع شد.
بدین ترتیب بازپرس ایلخانی از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران، دستور انتقال متهم به دادسرا و تحقیقات در این خصوص را صادر کرد. این درحالی است که همچنان هیچ ردی از جسد محمدحسین به‌  دست نیامده است.

روزنامه ایران

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها