افتتاح کانال بالکان در شبکه جهانی سحر

افتتاح کانال بالکان در شبکه جهانی سحر
شنبه 6 خرداد 1396 - 15:48

معاون برون مرزی صدا و سیما، در مصاحبه با خبرنگار ایران پرس(IP) از راه اندازی کانال بالکان همزمان با اولین روز ماه رمضان و روز مقاومت (آزادی جنوب لبنان) در شبکه جهانی سحر خبر داد.

العالم - ایران

«پیمان جبلی» معاون برون مرزی صدا و سیما روز شنبه با بیان اینکه کانال بالکان همان کانال بوسنی سابق است، افزود: با راه اندازی این کانال حوزه مخاطبین رسانه ملی در منطقه بالکان تا حدود زیادی افزایش پیدا می کند که این امر در راستای ماموریت ذاتی برون مرزی و رسانه جمهوری اسلامی است.

جبلی با اشاره به اینکه افتتاح کانال بالکان یک الگوی کار متناسب با اقتصاد مقاومتی در رسانه ملی است، اضافه کرد: این کانال نه فقط با ایجاد هزینه، بلکه با کاهش هزینه های موجود و استفاده بهینه از امکانات فعلی در حوزه تولید و برنامه ها، امکانات و تجهیزات راه اندازی شد.

وی اظهار امیدواری کرد که افتتاح کانال بالکان با حداقل هزینه و امکانات، الگوی مناسبی برای دیگر بخش ها و حوزه های برون مرزی باشد و بتوان با کاهش هزینه ها، بیشترین مخاطب را برای رسانه ملی به ارمغان آورد.

معاون برون مرزی صدا و سیما، گفت: برنامه های این کانال به زبان های رایج  در منطقه بالکان، زبان گردانی یا دوبله خواهد شد که در ساخت این برنامه ها از استودیو سارایوو در کشور بوسنی استفاده خواهد گردید.

جبلی افزود: سعی داریم،  تمام تنوع های قومی، زبانی و دینی را در این منطقه تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه فعلا کار شبکه بالکان با گسترش پوشش مخاطبین و زبان گردانی برنامه های فعلی در منطقه آغاز شده است، افزود: عمده برنامه های که در این شبکه استفاده می شود برنامه های جذاب و پر مخاطب رسانه ملی است.

به گفته جبلی که این کانال با هشت ساعت کار شروع به کار کرده و با آماده شدن فرکانس، قابلیت تبدیل شدن  به یک کانال 24 ساعت را دارد.

معاون برون مرزی صدا و سیما در تشریح برنامه های کانال بالکان افزود: برنامه های این شبکه از سخت خبر و برنامه های سیاسی به برنامه های سرگرم کننده منتقل شده و از برنامه های موفق حوزه سبک زندگی که در رسانه ملی تولید شده استفاده خواهیم کرد.

 جبلی با بیان اینکه دربخش خبرهم در کانال بالکان تحولی به وجود آمده است، تصریح کرد: در این شبکه خبر سخت به گفتگوی خبری و خبر نرم تبدیل شده است.

در مراسمی با حضور رئیس سازمان صدا و سیمای ایران ، کانال بالکان در شبکه سحر راه اندازی و پوشش صدا و سیمای ایران در حوزه شرق اروپا که پیش از این محدود به کشور بوسنی بود، تکمیل شد.

منطقه بالکان شامل 11 کشور است و 60 میلیون نفر جمعیت دارد که 15 درصد از آن را مسمانان تشکیل می دهند.

پربیننده ترین خبرها