آیا شهردار شدن محسن هاشمی قطعی شد ؟

آیا شهردار شدن محسن هاشمی قطعی شد ؟
شنبه 6 خرداد 1396 - 16:17

گزارشها حاکست ، 17 نفر از 21 نفر عضو شورا موافق شهردار شدن محسن هاشمی هستند.

به گفته یک کانال وابسته به دکتر روحانی ، منتخبان شورای شهر تهران جلسات خود را برای مشخص کردن شهردار آینده تهران آغاز کرده اند و براساس اخبار رسیده به اصلاح ، 17 نفر از 21 نفر عضو شورا موافق شهردار شدن محسن هاشمی هستند.

گرچه مباحث زیادی در خصوص میثاق نامه کاندیداها و منتخبان و لزوم پایبندی به آن مطرح شده است اما اعضای جدید شورای شهر معتقدند اگر مصلحت عمومی اقتضا کند، میتوان میثاق نامه را نادیده گرفت چرا که این میثاق نامه وحی منزل نیست.

ازسوی دیگر موضوع ورود مهدی چمران به عنوان اولین علی البدل شورای شهر تهران به این شورا در صورت شهردار شدن محسن هاشمی، چندان دغدغه جدی برای منتخبان محسوب نمی شود. آنها میگویند محسن هاشمی با سابقه 13 ساله مدیریت شهری و متروی تهران و همچنین محبوبیت وی در افکار عمومی مناسب ترین گزینه شهرداری تهران است.

اما ساعتی پس از انتشار خبرفوق  ، محسن هاشمی  گمانه زنی ها راجع به انتخاب شهردار را بی اساس خواند و گفت: هنوز دو ماه تا تشکیل رسمی شورای شهر تهران زمان باقی است وهیچگونه بحث وتصمیمی در این باره در شورای منتخب انجام نشده است که به نتیجه رسیده باشد.


وی، انتشار این گونه اخبار را موجب تضعیف وحدت شورای جدید دانسته واز رسانه ها خواست که اجازه دهند ، فرایند انتخاب شهردار در مسیر رسمی وفضایی کارشناسی وفارغ از هیجانات دنبال شود.

پربیننده ترین خبرها