میلیاردر روس درباره دخالت روسیه در انتخابات شهادت می‌دهد

میلیاردر روس درباره دخالت روسیه در انتخابات شهادت می‌دهد
شنبه 6 خرداد 1396 - 17:41

یک تاجر میلیاردر روسی پیشنهاد کرده است با حضور در جلسات تحقیق کنگره درباره دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا به شرط برخورداری از مصونیت، شهادت دهد.

العالمآمریکا

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که "اولگ دریپاسکا" تاجر میلیاردر روسی پیشنهاد کرده است با حضور در جلسات تحقیق کنگره درباره دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا به شرط برخورداری از مصونیت، شهادت دهد اما نمایندگان کنگره آمریکا شرط وی را نپذیرفته اند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد که برخی منابع آگاه گزارشی از ارتباط "پال مانفورت"، رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با یکی از میلیاردرهای روس منتشر کرده اند.

"اولگ دریپاسکا" تاجر روسی از ثروتمندان روس است که به دلیل رابطه نزدیک با مانفورت توجه دفتر تحقیقات فدرال آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات این کشور را به خود جلب کرده است.

دریپاسکا اعلام آمادگی کرده آماده است در کنگره آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور شهادت دهد. این در حالی است که بسیاری از قانونگذاران آمریکایی معتقدند او از شرایط لازم برای شهادت در خصوص این پرونده برخوردار نیست.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، دریپاسکا و مانفورت از اواسط سال ۲۰۰۰ میلادی در امور تجاری با هم شراکت داشته‌اند و از مخالفان سیاسی دولت اوکراین حمایت می‌کردند. با این حال، به رغم انتشار این اطلاعات، مانفورت هرگونه ارتباط با روسیه را رد کرده و از ارائه شواهد به سنا خودداری کرده است.

دریپاسکا که از نزدیکان ولادیمیر پوتین محسوب می شود، به تازگی اعلام کرده در ازای دریافت مصونیت کامل، آمادگی همکاری با کمیته‌های اطلاعاتی کنگره را دارد؛ پیشنهادی که از سوی سنا و مجلس نمایندگان رد شده است.

به دنبال برکناری "جیمز کومی"، رئیس سابق اف‌بی‌آی، از سوی ترامپ، وزارت دادگستری آمریکا از سوی مردم و نمایندگان دموکرات تحت فشار قرار گرفت تا هر چه سریع‌تر شخصی را برای رسیدگی به پرونده ارتباط روسیه و کمپین انتخاباتی ترامپ، برگزیند. سرانجام "رابرت مولر"، رئیس سابق اف‌بی‌آی، به عنوان مسئول ادامه تحقیقات درباره روابط احتمالی کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه انتخاب شد.

رئیس جمهور آمریکا به داشتن روابط پنهانی با روسیه متهم شده است. این اتهام علیه ترامپ زمانی مطرح شد که سرورهای حزب دموکرات در رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته هدف حمله سایبری قرار گرفت و نهادهای امنیتی آمریکا این حمله را به روسیه نسبت دادند.

این درحالی است که دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که مسکو در زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیچ تماسی با تیم دونالد ترامپ نداشته است.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها