گفت و گو تنها راه حل مشکلات سوریه

گفت و گو تنها راه حل مشکلات سوریه
دوشنبه 13 تير 1390 - 08:39

دمشق (العالم)ـ عضو پارلمان سوريه طرح گفت‌وگوي ملي را براي برون رفت کشور از مشکلات کنوني و انتقال به جامعه مدني و دموکراتيک ضروري و غير قابل اجتناب دانست.

"محمد حبش" دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: همه در سوريه خطر را احساس کرده‌اند و خواهان متوقف شدن خشونت هستند.

وي افزود: ما مي‌خواهيم به همراه بشار اسد رييس جمهور سوريه از طريق انجام اصلاحات و رويکرد گفتمان ملي به نظام مدني دموکراتيک منتقل شويم.

عضو پارلمان سوريه تصريح کرد: اين باور وجود دارد که ادامه خشونت براي همه خطرناک خواهد بود و در اين مرحله بشار اسد مانند سوپاپ اطميناني است که مانع از افتادن کشور در دايره خشونت مي‌شود.

حبش با بيان اين که برخي احزاب با دولت متحد و برخي ديگر مخالف آن هستند؛ افزود: بيش از 20 ميليون نفر از مردم سوريه نيز به هيچ حزبي وابسته نيستند، بلکه تعلق آنها به سرزمين و ميهن‌شان است.

عضو پارلمان سوريه تصريح کرد: خواسته همگان در برهه کنوني احترام به قانون اساسي، قوانين عادي، تلاش براي اجراي اصلاحات در قانون اساسي و پيوستن به اصلاحات ملي است که بشار اسد آن را هدايت مي‌کند.

وي گفت: دولت سوريه به‌طور جدي گزينه مذاکره و گفت‌وگو را در پيش گرفته است و هفته آينده نمايندگان دولت و مخالفان ديدار خواهند کرد و اين روند مثبتي است که بايد ادامه يابد.

حبش تصريح کرد: براي جلوگيري از اقدامات خرابکارانه در کشور، هيچ گزينه‌اي جز گفت‌وگو و مذاکره پيش روي سوريه نيست.

پربیننده ترین خبرها