تلاش آل خلیفه برای تغییر بافت جمعیتی درسایه گفت وگوها؛

تشدید روند تابعیت دادن به اهل تسنن در بحرین

تشدید روند تابعیت دادن به اهل تسنن در بحرین
دوشنبه 13 تير 1390 - 08:41

جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين ادامه اعطاي تابعيت به بيگانگان در اين کشور را در سايه طرح آل خليفه براي گفت و گو محکوم کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم، جمعيت وفاق ملي اسلامي در بیانیه ای تاکید کرد، اعطای تابعیت سیاسی، در برهه کنوني توافق و حل و فصل سياسي در کشور را با تهديد مواجه می کند.

در این بیانیه آمده است: گزارش‌هاي بسیاری درباره اعطای تابعیت به بيگانگان عرب و کارگران آسيايي با اهداف سیاسی منتشر شده است.

جمعیت وفاق تاکید کرد، ادامه اعطای تابعیت سیاسی که از سال 1992 آغاز شده، سبب بروز مشکلات اجتماعي، اخلاقي، اقتصادي و سياسي بسیاری در جامعه شده، و تاثير منفي بر فرايند رشد انساني گذاشته است.

در اين بيانيه تاکيد شده است: رژيم درحالي اقدام به اين کار مي‌کند که طرح، به اصطلاح، «گفتمان توافق ملي» را مطرح کرده است. رژيم از يک طرف مدعي است براي حل بحران موجود تلاش مي‌کند، و از سوي ديگر براي ايجاد اختلاف و دو دستگي در جامعه گام بر مي‌دارد که اين امر، نشان مي‌دهد آل خلیفه درتلاش‌ها براي خارج کردن کشور از بحران جدي نيست.

در همین راستا دیروز روزنامه الوسط بحرین از فراخوان بحرین برای استخدام جوانان یمنی بعنوان نیروی امنیتی خبر داد.

ارایه توصیه نامه از یکی از شیوخ یا علمای اهل تسنن، بعنوان یکی از شروط پذیرفته شدن برای کار در بحرین عنوان شده است.

رژیم آل خلیفه در تلاش است، شیعیان بحرین را که اکثریت این کشور هستند به حاشیه کشانده، و مطالبات بر حق مردم معترض را که در واقع خواست اقشار مختلف مردم بحرین است، بعنوان مساله ای طایفه ای و فرقه ای جلوه دهد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها