کاهش پیشتازی ترزا می پیش از انتخابات انگلیس

کاهش پیشتازی ترزا می پیش از انتخابات انگلیس
يکشنبه 7 خرداد 1396 - 08:21

بر اساس نتایج 5 نظرسنجی، پیشتازی نخست‌وزیر انگلیس پیش ازبرگزاری انتخابات پارلمانی 18 خرداد کاهش یافته است.

العالم - اروپا
به نقل از رویترز؛ در حالی که انگلیس انتخاباتی حساس را 8 ژوئن (18 خرداد) برگزار می‌کند، نتایج 5 نظرسنجی از کاهش پیشتازی ترزا می – نخست‌وزیر این کشور – در پی حمله تروریستی منچستر حکایت دارد. این بدان معناست که ترزا می ممکن است نتواند بر خلاف پیش‌بینی‌های یک ماه پیش، پیروز قاطع انتخابات پارلمانی آتی باشد.
4 نظرسنجی که روز شنبه منتشر شد از کاهش پیشتازی ترزا می به 2 تا 6 درصد حکایت داشت. این وضع می‌تواند رقابت را در انتخابات 8 ژوئن تشدید کند.
به گفته تحلیلگران، ترزا می همچنان از بیشترین بخت برای پیروزی در این انتخابات برخوردار است؛ اما فاصله وی از رقبا – و به خصوص از حزب کارگر – کاهش یافته است. به همین دلیل، دیگر تضمینی وجود ندارد که وی بتواند از اکثریتی قاطع در این انتخابات برخوردار شود.
ترزا می 1 ماه پیش برای تقویت جایگاه خود در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) و همچنین به منظور تحکیم موقعیت خود در حزب محافظه‌کار خواستار برگزاری انتخاباتی زودهنگام شد. اما اگر او نتواند همانند سلف خود دیوید کامرون از اکثریتی با 12 کرسی برخوردار شود، قمار انتخاباتی وی با شکست روبرو خواهد شد و اقتدار وی نیز احتمالاً خدشه‌دار خواهد شد. پیش‌تر کامرون توانسته بود در سال 2015 در انتخاباتی مشابه اکثریتی را با 12 کرسی کسب کند.
نظرسنجی‌ها حدود یک ماه پیش از پیشتازی 19 درصدی ترزا می در این انتخابات حکایت داشت؛ فاصله‌ای که هم‌اکنون به حدود 6 درصد کاهش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها