اعلامیۀ آمریکایی برای ارتش سوریه: فوراً خارج شوید!

اعلامیۀ آمریکایی برای ارتش سوریه: فوراً خارج شوید!
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 11:28

نیروی هوایی آمریکا، اعلامیه هایی در منطقه مقهی الشحمی پخش کرد که در آن، به نیروهای ارتش سوریه و پشتیبانان آن، دربارۀ پیشروی در این منطقه هشدار داده شده است.

العالمسوریه

پخش این اعلامیه ها پس از آن صورت گرفت که نیروهای ارتش سوریه، عصر روز یک شنبه پیشروی در منطقه الشحمی را آغاز کردند.

این منطقه، در مسیر جاده ای بین المللی واقع شده است که دمشق را به بغداد، پایتخت عراق متصل می کند.

وبگاه "اخبار عدالت حمورابی" که پیگیر خبرهای مربوط به هماهنگی میان گروه های مسلح با نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در جنوب سوریه است؛ گزارش داد که نیروی هوایی آمریکا، به ارتش سوریه و حامیان آن، هشدار داده است که به 55 کیلومتری پایگاه نظامی التنف رسیده اند و باید از این منطقه خارج شوند و تا پست ایست بازرسی ظاظا عقب نشینی کنند.

در عکسی که از اعلامیه های آمریکایی منتشر شده، این نوشته ها به چشم می خورد: "فوراً این منطقه را ترک کنید.. به منطقه پیست ایست بازرسی ظاظا برگردید.." علاوه بر این جمله ها، نقشه ای در این اعلامیه گنجانده شده است که نشانگری بر روی آن، مسیر مدنظر آمریکا برای بازگشت را نشان می دهد.
در این اعلامیه همچنین از نیروهای حامی ارتش سوریه خواسته شده است این منطقه را در مدت زمان مشخص شده، ترک کنند.

گفتنی است که ارتش سوریه و هم پیمانانش، روز جمعه، در چارچوب عملیاتی نظامی برای گسترش سلطۀ خود در محور جادۀ التنف، پادگان الکتیبه المهجوره را که در شمال غربی منطقه الظاظا واقع شده است، تحت کنترل خود در آوردند.

چیرگی نیروهای سوری بر پادگان الکتیبه المهجوره

نکتۀ دیگر این که در پی انتشار اخباری مبنی بر استقرار نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا در مرز اردن با سوریه به منظور ورود به خاک این کشور، نیروهای ارتش سوریه، در ماه جاری از حومۀ شمال شرقی دمشق به سمت سه راهی دمشق – بغداد – اردن پیشروی کردند و صحرای این منطقه را تا شهر البوکمال، زیر سلطه خود در آوردند.

205

پربیننده ترین خبرها