لوپن: فرانسه مسئول حوادث لیبی و سوریه است

لوپن: فرانسه مسئول حوادث لیبی و سوریه است
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 21:31

رهبر حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه گفت: نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که فرانسه مسئول آشوب‌های لیبی و حوادث سوریه است.

العالم ـ اروپا

مارین لوپن، در آستانه سفر رییس جمهور روسیه به فرانسه، در گفتگو با رادیور RTL گفت: از سفر پوتین به فرانسه استقبال می کنم  و بر این باورم که این سفر در بهبود روابط میان پاریس و مسکو موثر خواهد بود.

رهبر جبهه ملی فرانسه افزود: مهم آن است که فرانسه با روسیه و آمریکا در راستای مبارزه با اسلام رادیکال و مقابله با این چالش عظیمِ فراروی جامعه بین المللی همکاری کند. آنچه که اخیرا در منچستر و فرانسه روی داد، بهترین دلیل بر لزوم مقابله با این خطرِ فراروی فرانسه و دیگر کشورهاست.

وی گفت: نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که فرانسه مسئول آشوبی است که اینک در لیبی روی می دهد و نیز به نوعی مسئول حوادث سوریه است با توجه به آنکه پاریس از گفتگو و حضور بر سر میز مذاکره که روسیه نیز در آن حضور داشت، خودداری کرد.

لوپن توضیح داد: گفتگوهای آتی میان رییس جمهور روسیه و فرانسه یک پدیده مثبتی است؛ زیرا گفتگوها تضمینی برای کشورهای بزرگ است و زمینه مبارزه با خطر اسلام رادیکال را برای آنها فراهم می کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه به دعوت از امانوئل مکرون، همتای فرانسوی اش از این کشور دیدار می کند.

خبرگزاری نووستی روسیه با اعلام این خبر، بررسی مسائل بین المللی و دوجانبه را از مهمترین محورهای مورد گفت و گو میان روسای جمهور روسیه و فرانسه عنوان کرد.

210

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها