به دنبال قوت گرفتن جنگ داخلي مطرح شد؛

ضرورت تسريع در سرنگوني رژيم يمن

 ضرورت تسريع در سرنگوني رژيم يمن
دوشنبه 13 تير 1390 - 17:05

فعال حقوقي يمني و يکي از رهبران انقلاب جوانان اين کشور، با هشدار درباره وخامت اوضاع يمن و احتمال آغاز جنگ داخلي ، از مردم خواست هرچه سريع‌تر کار رژيم حاکم را يکسره کنند.

"علي ناصر البخيتي" دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: لشگر 25 ارتش در استان ابين محاصره شده و درخواست کمک کرده و اعلام کرده است که به آب، تغذيه و سلاح نياز دارد، اما مقامات کشور با وجود اين که مي توانند از راه هوايي به آنان کمک کنند از اين کار امتناع مي کنند.

وي گفت: هدف رژيم حاکم متلاشي شدن اين لشکر است تا بتواند نيروها را از اين استان به استان عدن منتقل کند و در نتيجه اوضاع را در جنوب به تنش بکشاند و مردم را مجبور کند که دو گزينه هرج و مرج و جنگ داخلي يا ماندن رژيم حاکم در قدرت را انتخاب کنند.

وي از همه گروه هاي مخالف يمني در قالب احزاب ديدار مشترک در خارج و داخل يمن خواست هرچه سريع تر براي پيروزي انقلاب و تشکيل ائتلاف ملي گسترده و پس از آن تشکيل شوراي انتقالي براي اداره امور کشور تلاش کنند.

البخيتي گفت: تداوم وضع بر منوال کنوني سبب ضعف انقلاب خواهد شد، از اين رو لازم است شوراي انتقالي با مشارکت احزاب مخالف و جوانان انقلابي تشکيل شود تا با جامعه بين الملل در تعامل باشد.

وي گفت: عبدالله صالح، ديکتاتور يمن، در عربستان به سر مي برد و اکنون زمام امور از دستش خارج شده است و بر اوضاع کشور تسلط ندارد، بلکه فرزندان و نزديکان او هستند که اداره امور را برعهده دارند.

البخيتي افزود: عربستان با اهداف مشخصي در صدد دور زدن انقلاب مردم يمن و بازگرداندن صالح به قدرت پس از بهبود وي است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها