بیانیه کاخ سفید پس از گلایه ترامپ از آلمان

بیانیه کاخ سفید پس از گلایه ترامپ از آلمان
چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 11:42

پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی از آلمان گلایه کرد، کاخ سفید مدعی شد که "روابط میان ترامپ و صدراعظم آلمان به طرز غیرقابل باوری خوب است."

العالم-آمریکا

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید با کم اهمیت شمردن اظهارات اخیر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نسبت به بی اعتمادی‌اش به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: به نظرم روابط میان مرکل و ترامپ به صورت غیرقابل باوری خوب است.

وی ادامه داد: آنها واقعا باهم خوب هستند و ترامپ به مرکل احترام زیادی می‌گذارد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: ترامپ در جریان سفر خارجی خود به تمایلش برای داشتن روابط خوب تاکید کرده است.

ترامپ و مرکل در نشست گروه هفت و نشست ناتو در اروپا دیدار کردند و در آنجا با سایر رهبران غربی درباره پرداخت‌هایشان به ناتو و حمایت از توافق آب و هوایی پاریس به گفت‌وگو پرداخت.

این مقام ارشد خبری کاخ سفید گفت:‌ ترامپ به دنبال به اشتراک گذاشتن و تقسیم بیشتر در هزینه‌های ناتو است. این برای آنها، برای ناتو و برای آمریکا خوب است.

اظهارات اسپایسر با اظهارات اخیر ترامپ همخوانی ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا در توئیت روز سه‌شنبه خود نوشته بود: ما با آلمان بحث زیادی درباره پرداخت‌ها به ناتو داشتیم چون آنها مبالغ بسیار کمی می‌پردازند و این برای آمریکا بد است. این مساله باید تغییر کند.

این توئیت دو روز پس از آن منتشر شد که مرکل گفت، نشست‌های ناتو و گروه هفت به او این پیام را داده که اروپا باید روی پای خودش بایستد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها