پوتین: انتظاری از ترامپ نداشتیم!

پوتین: انتظاری از ترامپ نداشتیم!
چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 13:51

همزمان با تداوم سردی مناسبات واشنگتن و مسکو و حتی افزایش تحریم ها علیه روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور گفت: انتظار خاصی از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا نداشتیم، البته در دوره مبارزات انتخاباتی برای بهبودی روابط ابراز تمایل کرده بود.

العالم-اروپا

 پایگاه اخبار آنلاین راسیسکایا گازتا روز چهارشنبه به نقل از مصاحبه پوتین با روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: متوجه هستیم که افراد شکست خورده در آمریکا با سخت ترین وجه ممکن مقاومت و مقابله می کنند و به بهانه های واهی روحیه ضدروسی را برمی انگیزند.
رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: با توجه به همین وضعیت، هیچگاه شتاب نمی کنیم، آماده بردباری هستیم و امیدواریم که در آینده و سرانجام شاهد بهبودی روابط دو کشور باشیم.
وی گفت: رئیسان جمهوری آمریکا می آیند ومی روند، اما سیاست تغییر نمی کند که علت آن بروکراسی است. از نخستین روز ریاست جمهوری (ترامپ) در این کشور، افرادی به وی سیاستی را که باید اجرا شود، تحمیل می کنند و در این شرایط تغییر دادن وضعیت بسیار دشوار می شود.
پوتین افزود که دمکرات ها هیچگاه شکست خود را نمی پذیرند و می خواهند به خود توضیح دهند و به دیگران اثبات کنند، مقصر باخت در انتخابات نیستند و ادعا می کنند یک طرفی (روسیه) از خارج وارد عمل شد و شکست آنان را در پی داشت.
وی گفت: اما در مورد دمکراسی خوشبین هستم و از دیدگاه من تا حد زیادی در موارد مسائل کلیدی می توانیم به توافق برسیم.
پوتین همچنین در باره ادامه کار زندان بدنام گوانتانامو گفت که باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا نتوانست این مکان را تعطیل کند، اما اگر روسیه یا فرانسه چنین کاری می کردند با شدت بسیار بر خورد می شد، اما در واشنگتن این ممکن نیست و گوانتانامو همچنان باز است.
روابط مسکو با غرب به ویژه واشنگتن از سال 2014 در قالب پرونده اوکراین بشدت تیره و در بدترین حالت از سال 1991 (تشکیل روسیه نو پس از فروپاشی شوروی) قرار گرفته است.
در چارچوب این رویکرد ضدروسی، آمریکا همراه اتحادیه اروپا مجموعه گسترده ای از تحریم های اقتصادی و اجتماعی را علیه روسیه وضع کرده است.
از سوی دیگر، اوباما در آخرین روزهای ریاست جمهوری با اخراج ناگهانی 35 دیپلمات و توقیف دو مکان دیپلماتیک روسیه، روابط این کشور و آمریکا را در بدترین شرایط قرار داد و با وجود بارها طرح موضوع از سوی مسکو تاکنون از جانب ترامپ و دولت وی اقدامی برای حل این مسائل صورت نگرفته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها