تصاویر؛ بزرگترین سفره افطار در حرم مطهر رضوی (ع)

تصاویر؛ بزرگترین سفره افطار در حرم مطهر رضوی (ع)
پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 - 01:39

افطار، اطعام و اکرام سنتی نیکو است که از دیرباز در فرهنگ مسلمانان وجود داشته است، در صحن هدایت حرم مطهر رضوی تعدادی از خادمان حضرت در «طرح ضیافت اکرام رضوی» پذیرایی شایسته‌ای از میهمانان امام رضاعلیه السلام می کنند.

العالم - گوناگون

بزرگترین سفره افطاری جهان اسلام در حرم منور رضوی پهن می شود و 12هزار روزه دار در هر افطار مهمان امام رضا (ع) می شوند. این سفره به طول سه هزار متر در قالب طرح اکرام رضوی و اطعام روزه داران در طول ماه مبارک رمضان در صحن هدایت حرم مطهر رضوی پهن می شود.

در سفره پذیرایی حضرت رضا (ع) که شامل پنیر، سبزی، خرما، قند، لیوان فوم چای، شله زرد، نمک یک نفره، چنگال، قاشق، دستمال کاغذی، کاسه کوچک سوپ خوری و چای بسته بندی قرار می گیرد، از سوی 500 خدمتگزار آستان قدس رضوی به روزه داران عرضه می شود.روزانه 2500 کیلوگرم برنج، 2000 کیلوگرم گوشت، 20 هزار وعده سوپ و سه هزار لیتر آب جوش برای روزه داران مهمان سفره افطاری حضرت رضا (ع) نیاز است.

همچنین در طول ماه مبارک رمضان علاوه بر سفره افطاری، هنگام اقامه نماز جماعت مغرب در حرم رضوی، دو میلیون بسته متبرک شامل شیرعسل، کیک و خرما بین نمازگزاران در صفوف نماز توزیع می شود.

 

منبع : iribnews

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها