ترامپ انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را به تعلیق درخواهد آورد

ترامپ انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را به تعلیق درخواهد آورد
پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 - 09:21

شبکه "ان بی سی" آمریکا به نقل از منابعش اعلام کرد ترامپ درصدد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را به مدت شش ماه به تعویق درآورد.

العالم - آمریکا
به گفته این منابع، دونالد ترامپ درصدد است در این زمینه از حق وتو استفاده کند که در نتیجه آن، سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی در تل آویو باقی خواهد ماند.
یادآور می شود در نوامبر سال 1995 کنگره آمریکا با اکثریت بالایی قانونی موسوم به قانون "سفارت در بیت المقدس" را تصویب و اعلام کرد سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی باید در بیت المقدس باشد و به این ترتیب عملا بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس به رسمیت شناخت. اما از دو دهه قبل، بندی در نقض این قانون به دولت آمریکا امکان داده است اجرای این قانون را متوقف کند و همه رؤسای جمهور آمریکا از پایان سال های دهه 1990 هر شش ماه یک بار این بند را امضا کرده اند. این امر به واشنگتن امکان می دهد مانند سایر قدرت ها، سفارت خود را در تل آویو نگه دارد.
آخرین باری که بند نقض کننده قانون مربوط به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس امضا شد، در ماه دسامبر 2016 در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و یک ماه پیش از ورود دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا به کاخ سفید بود.
ضرب الاجل کنونی این بند شامگاه امروز پنجشنبه، اول ژوئن (11 خرداد) است.
شبکه ان بی سی تأکید کرده است دونالد ترامپ هنوز تصمیم نهایی اش در این باره را اتخاذ نکرده است.
216
 

پربیننده ترین خبرها