گرمازدگی 35 نفر در جنوب سیستان و بلوچستان

گرمازدگی 35 نفر در جنوب سیستان و بلوچستان
پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 - 14:51

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر از گرمازدگی 35 نفر در استان خبر داد.

العالم ـ ایران 

دکتر ایرج ضاربان رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت : 35 نفر از مردم شهرستان‌های سرباز، نیکشهر و ایرانشهر در پی گرمای بی سابقه چند روز گذشته در جنوب استان دچار گرما زدگی شدند.

با شروع ماه مبارک رمضان موج گرمای بی سابقه ای با بیشینه دمای بیش از 51 درجه سانتیگراد جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفت که این امر سبب گرما زدگی 35نفر شد.

وی افزود: بروز این پدیده سبب افزایش ماموریت های گرما زدگی توسط پایگاههای اورژانس 115 و مراکز درمانی این دانشکده شد به گونه ای که از پنج تا 10خرداد ماه جاری 35 ماموریت در شهرستان های فوق صورت گرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: گرمازدگی معمولا به دنبال فعالیت بدنی در هوای گرم ایجاد می شود که در این حالت به علت از دست دادن آب بدن، دمای بدن بالا رفته و باعث عوارضی مثل درد شکم، ساق پا، سردرد، حالت تهوع و در موارد حادتر با کاهش سطح هوشیاری و به کما رفتن بیمار همراه می شود.

به گفته مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان شهرستان کنارک در جنوب استان در 9 خرداد ماه جاری با 53 درجه سانتی گراد گرمترین شهر کشور بوده است.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها