برای رسیدگی به کیفرخواست دادگاه حریری

بری به میقاتی کمک می‌کند

بری به میقاتی کمک می‌کند
سه شنبه 14 تير 1390 - 04:19

رئيس پارلمان لبنان مي‌گويد براي رسيدگي به قرار کيفرخواست اتهامي در دادگاه حريري، به نجيب ميقاتي نخست‌وزير کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نبیه بری با بیان اینکه عملکرد دادگاه کاملاً سیاسی است و رفتار دولت قبلی نیز با این دادگاه برخلاف قانون اساسی بوده و مشروعیت ندارد، تاکید کرد در این مسیر به کمک نجیب میقاتی خواهد آمد.

رئیس سازمان امل که در مراسم سالگرد درگذشت علامه سیدحسین فضل‌الله مرجع تقلید شیعه سخنرانی می‌کرد، با انتقاد مجدد از روند و رویکرد خارج از اسلوب دولت‌ قبلی لبنان در ارجاع پرونده ترور حریری به دادگاه‌های خارجی از دولت خواست ترتیباتی را اتخاذ کند تا اعتماد به قضات و دادگاه‌های لبنانی بیشتر شده و آنها خود مسولیت چنین پرونده‌های خطیری را بر عهده بگیرند.

بری پیش از این در مورد چهار نفری که دادگاه ترور حریری آنها را متهم کرده است نیز گفته بود نه کسی از مکان آنها خبر دارد و نه کسی می‌داند آنها کجا حضور دارند، چرا که آنها ممکن است در سال‌های گذشته کشور را به دلیل حملات گسترده اسرائیل ترک کرده باشند و اگر برای آنها حکم غیابی صادر شود، همه امور از دست لبنانی‌ها خارج خواهد شد.

گفتنی است با صدور حکم بازداشت برای چهار تن از شهروندان لبنانی به اتهام ترور حریری، نه تنها مردم لبنان با سردی با آن برخورد کردند، بلکه طیف‌های مختلف سیاسی در این کشور نیز این رویکرد دادگاه را سیاسی ارزیابی کردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها