ربات پرنده ی عنکبوتی به کمک صنعت برق می آید

ربات پرنده ی عنکبوتی به کمک صنعت برق می آید
پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 - 19:24

یک شرکت چینی موفق به ساخت دِرونی شده است تا با افزایش سرعت در کارگذاری خطوط انتقال برق نظر پیمانکارها را به خود جلب کند. بهترین نامی که برای این پهپاد می توان انتخاب کرد همان Spider (عنکبوت) است

العالم - گوناگون

در کشورهای جهان سوم و توسعه نیافته هنوز مناطقی وجود دارد که از نعمت برق محرومند و دولت ها برای به وجود آوردن سیستم انتقال قدرت در تلاش هستند. در اکثر موارد شرایط محیطی مانند کوهستانی بودن یک منطقه کار را سخت یا ناممکن می کند و پیمانکارها همواره دنبال راه هایی برای افزایش سرعت کار بوده اند.

یک شرکت چینی موفق به ساخت دِرونی شده است تا با افزایش سرعت در کارگذاری خطوط انتقال برق نظر پیمانکارها را به خود جلب کند. بهترین نامی که برای این پهپاد می توان انتخاب کرد همان Spider (عنکبوت) است که شرکت MMC برای دِرون خود انتخاب کرده است زیرا این پرنده در حین حرکت خود رشته هایی از جنس خطوط انتقال برق بر آسمان می تند.

این پرنده کاملا هوشمند ساخته شده و کار را برای خلبان آن بسیار آسان کرده است سیسیتمی در زیر آن قرار گرفته است تا زمانی که پرنده بالای دکل و در وضعیت صحیح قرار گرفت به صورت اتوماتیک سیم را در جای مناسب قرار دهد. این کار سرعت جای گذاری خطوط برق را چندین برابر می کند و راندمان را افزایش می دهد. از دیگر مزیت های این روش می توان به کاهش هزینه پروژه های صنعتی و افزایش ایمنی اشاره کرد همچنین این پرنده مجهز به سیستم تشخیص موانع است تا از برخورد پرنده به اجسام در حین ماموریت جلوگیری شود.
ربات پرنده Spider از فیبر کربن ساخته شده است و طبق ادعای شرکت سازنده در برابر باد و باران، مقاوم است و سطح عملکرد خود را حفظ می کند. کمپانی MMC در کنار پرنده پکیج کاملی از لوازم جانبی و ادوات مربوطه را ارائه می دهد تا خیال مشتریان خود را آسوده کند. یکی از پروژه های عظیم انتقال قدرت، برق رسانی به یکی از مناظق کوهستانی مالزی بود که به دلیل مشکلات و خطراتی که نیروی انسانی را تهدید می کرد سال ها طول کشیده بود اما با راهکار پیش رو این پروژه جانی دوباره گرفته است و در حال انجام می باشد. پرنده ی A6 plus و Hydrone با کاربردهای صنعتی از دیگر محصولات این شرکت می باشد. از ویژگی های شاخص Hydrone استفاده از سوخت هیدروژنی است که دارای مداومت پروازی آن را بسیار بالا می برد./منبع : click
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها