کارشناسان امنیتی هشدار دادند؛

هکرها می توانند قلب بیماران را از کار بیندازند

هکرها می توانند قلب بیماران را از کار بیندازند
پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 - 20:21

کارشناسان امنیتی هشدار دادند که هکرها می توانند با نفوذ به دستگاه های تنظیم ضربان قلب که در داخل بدن انسان کار گذاشته می شود، زندگی این بیماران را به خطر بیندازند.

العالم - گوناگون

به گزارش پایگاه خبری شبکه ا لعالم ، بسیاری از تجهیزات پزشکی مبتنی بر فناوری اطلاعات مانند پمپ های تزریق انسولین و دستگاه های تنظیم کننده ضربان قلب از آسیب پذیری هایی برخوردار هستند که دستکاری آنها برای هکرها را ممکن می کند.
محققان شرکت امنیتی وایت اسکوپ می گویند دستگاه های تنظیم ضربان قلب ۴ شرکت مشهور سازنده این نوع تجهیزات و همین طور سیستم های مورد استفاده برای کنترل و بررسی عملکرد دستگاه های یاد شده در مجموع دارای ۸۰۰۰ آسیب پذیری مختلف هستند و این تعداد بی سابقه از اشکالات بسیار نگران کننده است.

کارشناسان وایت اسکوپ می گویند سیستم های نرم افزاری تولیدات هر چهار شرکت قدیمی و به روز نشده بوده و اطلاعات خصوصی مربوط به هر بیمار به طور رمزگذاری نشده بر روی آنها ذخیره می شود. لذا در زمان اتصال آنها به سیستم های نظارتی بدون نیاز به ورود کلمه عبور می توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

در هفته های اخیر نفوذ بدافزار واناکرای به بسیاری از بیمارستان ها در سراسر جهان انجام اعمال جراحی را غیرممکن کرده و بسیاری از تجهیزات پزشکی را از کار انداخت و بیم آن می رود که تکرار حملات مشابه حیات بیماران را به طور جدی به مخاطره بیندازد.

این اولین بار نیست که هشدارهایی در مورد امنیت پایین تجهیزات حساس پزشکی منتشر می شود. در سال ۲۰۱۳ هم هکری به نام بارنابی جک از فاصله ۱۵ متری توانسته بود شوکی مرگبار به یک دستگاه کنترل ضربان قلب وارد کند، اما شرکت های سازنده این نوع تجهیزات هشدارهای یاد شده را جدی نمی گیرند. /منبع : mehrnews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها