سالگرد درگذشت علامه فضل‌الله برگزار شد

سالگرد درگذشت علامه فضل‌الله برگزار شد
سه شنبه 14 تير 1390 - 04:33

نخستين سالگرد درگذشت علامه سيد محمدحسين فضل‌الله با حضور هياتي از ايران و جمع كثيري از شيعيان علاقمند به آن مرجع فقيد عصر امروز دوشنبه در لبنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در اين مراسم از عصر روز دوشنبه با حضور چهره‌هاي برجسته لبناني و جهان اسلام با سخنراني نبيه بري رييس مجلس لبنان و شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل حزب الله در جنوب بيروت برگزار شد. رئیس جنبش امل در سخنرانی خود در این نشست با اعلام حمایت خود از دولت میقاتی در مساله صدور کیفرخواست اتهامی علیه چهار شهروند لبنانی، آن را سیاسی کاری محض خواند و گفت دولت‌های قبلی اشتباه گسترده‌ای در مورد این پرونده داشته‌اند.

سال گذشته در چنين روزي علامه فضل‌الله مرجع شيعيان لبنان بر اثر خونريزي شديد معده، دار فاني را وداع گفت.

سيدعلي فضل الله فرزند ارشد علامه فضل الله و جانشين وي در موسسات خيريه ايتام در اين مراسم بر ضرورت تمسك به مقاومت فكري و اخلاقي همراه با مقاومت جهادي در مواجهه با دشمن صهيونيستي كه غير از زبان زور را نمي فهمد، تاكيد كرد.

علامه فضل الله عضو شوراي عالي مجمع جهاني تقريب بين مذاهب و مجمع جهاني اهل البيت عليهم السلام بود و مسائل مربوط به وحدت جهان اسلام را با جديت پيگيري مي‌كرد.

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي نيز كه هياتي را براي حضور در اين مراسم به لبنان اعزام كرده، ابراز اميدواري كرد كه در سالگرد ارتحال مرد علم و جهاد و پيشتاز بيداري و تقريب و آموزگار فقه و تقريب، شاهد تحقق آرزوهاي آن بزرگوار در گسترش بيداري اسلامي و چيره شدن انقلاب اسلامي بر كليه موانع موجود در سرتاسر جهان اسلام باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها