برآشفگی طلال از افشای رازارتباط سعودی ها با تروریسم

برآشفگی طلال از افشای رازارتباط سعودی ها با تروریسم
جمعه 12 خرداد 1396 - 06:07

شاهزاده میلیاردر سعودی بالاخره سکوت خود را شکست و به روزنامه نگار امریکایی که به عربستان به عنوان کشور حامی تروریسم اشاره کرد، پاسخ داد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولید بن طلال در بیانیه ای که به دو زبان عربی و انگلیسی در حساب رسمی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: "به هیچ وجه صحیح نیست که به عربستان به عنوان کشوری اشاره شود که از دهها سال حامی تروریسم بوده است. آن 15 سعودی از مجموع 19 نفری که در حادثه 11 سپتامبر حضور داشتند، نماینده تمام سعودی ها نیستند. همچنین آمریکا نمی تواند منکر شود که عامل انفجاراوکلاهاما یک آمریکایی بوده است.... وبا این جنایت خود نماینده آمریکا به شمار نمی آید".

وی در پاسخ به فرید زکریا روزنامه نگار آمریکایی که هفته پیش مقاله ای به عنوان "چگونه عربستان ترامپ را فریب داد" در روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد، گفت: این واقعیتها بدین معنا نیست که یک کشور به طور کامل و دولتش مسئول اینگونه اقدامات است و یا در آنها دست دارد.

بن طلال خاطرنشان کرد که سعودی ها بی تردید اذعان دارند که برخی قصور و کاستی هایی در کشورشان وجود دارد و رهبری کشور بویژه محمد بن سلمان رهبری جوان کشور برای رسیدگی به این امر تلاش می کند.

شاهزاده میلیاردر سعودی در پایان گفت: "آنگونه که تو گمان می کنی، ما در قرون وسطی زندگی نمی کنیم".

یادآور می شود که فرید زکریا در برنامه GPS که در شبکه سی ان ان پخش می شود، گفت: از مجموع 19 نفری که در حملات 11 سپتامبر 2001 شرکت داشتند، 15 نفر عربستانی بودند.

وی به ایمیل هیلاری کلینتون وزیرخارجه سابق آمریکا اشاره کرد که در آن تاکید می کند "عربستان وقطر از داعش و دیگر گروههای تندرو سنی مذهب در خاورمیانه حمایت مالی گسترده می کنند".

زکریا در همان برنامه گفت: اتباع سعودی پس از تونسی ها دومین گروه بزرگ تشکیل دهنده نیروهای خارجی در داعش هستند.

210

پربیننده ترین خبرها