رایزنی تل‌آویو با آنکارا برای آزادی شالیت

رایزنی تل‌آویو با آنکارا برای آزادی شالیت
سه شنبه 14 تير 1390 - 05:18

ايهود باراک وزير جنگ اسراييل روز دوشنبه تاکيد کرد که اسراييل به حل و فصل اختلافات با ترکيه اهميت بسيار مي دهد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم راديو رژيم صهيونيستي به نقل از ايهود باراک در روز دوشنبه، ترکيه از جمله کشورهاي مهم در منطقه خاورميانه است و اسراييل مي خواهد به اختلافات با اين کشور پايان دهد و به آينده نگاه کند.

اختلافات ميان رژیم اسرائيل و ترکيه به مساله اقدام يک نيروي ويژه این در حمله به کشتي مرمره وابسته به ترکيه باز مي‌گردد. اين کشتي حامل کمک‌های بشردوستامه به نوار غزه در سال گذشته بود. در اين حمله نظامیان صهیونیست سرنشينان کشتي را هدف گلوله‌های خود قرار دادند که بر اثر آن 9 شهروند ترکيه کشته شدند.

به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، وزیر جنگ رژیم صهیونیتسی در ادامه اظهارات خود در مورد تشکیل کشور مستقل فلسطینی گفت: دلايل و نشانه‌هاي بسياري وجود دارد که دال بر تصميم و تلاش فلسطيني‌ها است براي اينکه مجمع عمومي سازمان ملل کشور مستقل فلسطين را به رسميت بشناسد. اين امر اسراييل را با يک مشکل سخت روبرو مي کند و موجب مي شود تا با جديت به دنبال راه‌هاي ازسرگيري گفتگو با فلسطيني‌ها باشد.

وي خاطرنشان کرد: اسراييل بايد به کشورهاي اروپايي و ديگر کشورها ثابت کند که علت نبود پيشروي در مذاکرات به فلسطينيها و رفتار آنها باز مي گردد.

روزنامه "اسراييل هيوم" در شماره روز دوشنبه خود به نقل از منابع سياسي اسراييل تاکيد کرد که بهبودي در روابط اسراييل و ترکيه همچنان ادامه دارد و در برهه اخير تلاشهاي بسياري انجام شد تا در مذاکرات براي آزادي گلعاد شاليت با ميانجي‌گري ترکيه يک حرکت و تحولي صورت گيرد.

به گفته اين روزنامه که به بنيامين نتانياهو نخست وزير رژیم صهیونیستی نزديک است، به رغم اينکه در دفتر نخست وزيري رسماً با پرداختن به موضوع تماس‌هاي فراوان براي آزادي شاليت مخالفت مي‌کنند، يکي از منابع بلندپايه اسراييل اذعان کرد که در هفته هاي اخير روابط ميان انکارا و تل آويو بهتر شده است  و تماس‌ها براي آزادي شاليت با میانجی‌گری این کشور در ديدارها و گفتگوهاي سری ميان اسراييل و ترکيه مطرح شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها