یونان راه کشتی کانادایی عازم باریکه غزه را بست

یونان راه کشتی کانادایی عازم باریکه غزه را بست
سه شنبه 14 تير 1390 - 05:26

گارد ساحلي يونان راه يک کشتي کانادايي حامل مواد دارويي و حاميان خارجي مساله فلسطين را که قصد حرکت از سواحل يونان به باريکه غزه داشت، بست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از فعالان صلح بین المللی حاضر در کشتی کانادایی مذکور که به رغم تحریم دولت یونان علیه کشتی های ناوگان آزادی 2 سعی در سفر به نوار غزه را داشت، خبر داد که گارد ساحلی یونان راه این کشتی را بسته و مانع از ادامه سفر آن به سمت باریکه غزه شده است.

این کشتی که نام کشتی "آزادی" را برای خود انتخاب کرده بود، پس از حرکت از بندر "کریت" با ممانعت گارد ساحلی یونان مواجه شد و عناصر این گرد به مسئولان کشتی مذکور اعلام کردند کشتی هایی که حامل فعالان خارجی صلح باشند و سعی در رساندن کمک های بشر دوستانه به فلسطینیان را داشته باشند، اجازه حرکت از بنادر یونان را ندارند.

شاهد عینی مذکور خاطر نشان کرد که نزدیک به 50 نفر از فعالان صلح کانادایی در متن کشتی "آزادی" حضور داشتند و سعی در سفر به باریکه غزه و رساندن کمک های دارویی به ساکنان این منطقه محاصره شده را داشتند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در همین رابطه گزارش داد رژیم صهیونیستی و دولت یونان با همدستی و همکاری هم سعی در ممانعت از سفر ناوگان آزادی 2 به سمت باریکه غزه را دارند و بر تداوم محاصره دریایی این منطقه تاکید می کنند و در همین راستا تاکنون دو کشتی عضو ناوگان آزادی را دستکاری و خراب کرده اند تا بدین ترتیب در سفر آنها به باریکه غزه اخلال ایجاد کنند، اما فعالان صلح بین المللی بدون توجه به تهدیدات رژیم صهیونیستی و مشکلات و موانع موجود بر سر راهشان، بر سفر به نوار غزه و رساندن کمک های خود به دست شهروندان نیازمند فلسطینی تاکید دارند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها