تبديل زبان اشاره به کلمات توسط يک دستکش هوشمند

تبديل زبان اشاره به کلمات توسط يک دستکش هوشمند
جمعه 12 خرداد 1396 - 18:23

دانشگاه علوم تايوان کار بر روي دستکش هايي را آغاز نموده است که حرکات زبان اشاره را تبديل به متن مي کنند. اگرچه اين ايده٬ يک ايده جديد نيست٬ اما ظرافت سخت افزار شرکت يينگـ ـ مي (Yingmi Tech) درخور توجهي ويژه است.

العالم - گوناگون

اين شرکت توسط گروهي تأسيس شد که ابتدا در پي ابداع روشي دقيق براي کنترل سخت افزارهاي کاربردي در واقعيت مجازي بودند؛ اما بطور اتفاقي دريافتند که سخت افزار مورد نظرشان قابليت و پيچيدگي کافي براي تعيين حرکات دست ها و خم شدن انگشتان را دارد.
دستکش هاي شرکت يينگ ـ مي در مقايسه با ساير دستکش هاي زبان اشاره اي که ديده ايم٬ ظاهري زيباتر و بسيار شيک دارند٬ و جعبه اي که ژيروسکوپ و باتري ها در آن قرار دارند کوچکتر است؛ با اين حال براي هر يک از دست ها٬ در هربار٬ تا هشت ساعت کار٬ برق کافي وجود دارد.
با اين وجود مشکلاتي مانند دشواري زبان چيني و حجم زياد آن در مقايسه با زبان هاي ديگر نيز وجود دارد. دانيل کوپر مي گويد: آنطور که شنيده ام اکثر گوشي هاي هوشمند گنجايش کافي براي نگهداري تمامي داده هاي مربوط به حرکات سر و دست را ندارند تا بتوانند تمامي علائم زبان گفتاري طبيعي را در برگيرند. در گفتار٬ عملا کاربر مي تواند به جاي گفتن جملات روان٬ جملات شکسته به کارببرد؛ مانند عبارت: قهوه مي خواي؟ شير؟ بنابراين يينگ ـ مي درحال مطالعه و بررسي امکان ساخت سامانه ترجمه مبتني بر فضاي ابري (کلود بيس) است تا با اين روش بتواند از بار دستگاه هاي محلي بکاهد.
اکنون مشخص نيست اين دستکش ها چه زماني به بازار خواهند آمد٬ اما انتظار مي رود که يک جفت از آن به قيمت کمتر از 200 دلار به فروش برسد.

 

منبع : aryanews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها