آمریکا به چین هشدار داد

آمریکا به چین هشدار داد
شنبه 13 خرداد 1396 - 11:32

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) با انتقاد از عملکرد چین در دریای چین جنوبی، به این کشور هشدار داد که نظامی کردن آب‌های بین‌المللی را نخواهد پذیرفت.

العالم ـ آمریکا
به گزارش رویترز، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا، امروز- شنبه- در سخنانی، چین را به نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی متهم کرده و به این کشور هشدار داده است که نظامی کردن جزایر دریای جنوبی چین را نخواهد پذیرفت.

وزیر دفاع آمریکا که در یک نشست امنیتی در سنگاپور سخن می‌گفت افزود، چنین اقداماتی ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد.

وی در این نشست گفت ساخت جزایر مصنوعی و آنچه او نظامی کردن آب‌های بین‌المللی توسط چین خواند، ثبات این منطقه را تهدید می‌کند.

به جز چین، ویتنام، فیلیپین، مالزی و برونئی نیز بر کل و یا بخش‌هایی از جزایر دریای جنوبی چین ادعای مالکیت دارند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و سایر مقام‌های آمریکایی بارها خاطرنشان کرده‌اند که از منافع خود در دریای جنوبی چین محافظت خواهند کرد.

چین هم در مقابل گفته است «سرسختانه از حقوق خود در منطقه دفاع خواهد کرد.»

دریای جنوبی چین حدود ۲۵۰ جزیره دارد که مساحت این جزایر به ۱۵ کیلومتر مربع می‌رسد. این جزایر عموما خالی از سکنه هستند و بیشترشان زیر آب هستند.

وزیر دفاع آمریکا در عین حال در سخنان خود گفت کشمکش و نبرد میان چین و آمریکا حتمی نیست و از تلاش‌های چین برای مهار فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی تقدیر کرد.

اظهارنظر وزیر دفاع آمریکا مدت کمی پس از آن صورت می‌گیرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد به دنبال آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی، تحریم‌ها علیه این کشور را گسترش داد.

ایلنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها