دیپلمات‌های تشکیلات خودگردان به آمریکا رفتند

دیپلمات‌های تشکیلات خودگردان به آمریکا رفتند
سه شنبه 14 تير 1390 - 06:00

رييس تشکيلات خودگردان فلسطين تصميم گرفته تا نبيل ابوردينه سخنگوي خود و صائب عريقات عضو کميته اجرايي در سازمان آزاديبخش فلسطين را بنا به درخواست واشنگتن به امريکا بفرستد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از منابع نزدیک در تشکیلات خودگردان فلسطین، هدف از اين دعوت امريکا، آگاهي يافتن از موضع قاطع و مصمم فلسطيني‌ها براي رجوع به سازمان ملل در ماه سپتامبر آينده به منظور به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين و عضويت آن در سازمان ملل است.

امريکا پيش از اين به تشکيلات خودگردان هشدار داده بود که از حق وتو براي مخالفت با هر گونه قطعنامه شوراي امنيت در اين خصوص استفاده خواهد کرد. تشکيلات خودگردان نيز اعلام کرد که در اين صورت به مجمع عمومي سازمان ملل براي رسيدن به خواسته خود رجوع خواهد کرد.

صائب عريقات نيز پيشتر در گفتگو با راديو "صداي فلسطين" گفت که به همراه ابوردينه در سفر روز چهارشنبه خود به واشنگتن، با ديويد هيل فرستاده امريکا براي روند صلح در خاورميانه و ديگر مسوولان اين کشور براي بررسي تلاش‌هاي ازسرگيري مذاکرات صلح با اسراييل ديدار خواهد کرد.

وي خاطرنشان کرد: رهبري فلسطين هيچ اسناد محرمانه‌اي از دولت امريکا درباره از سرگيري مذاکرات با اسراييل دريافت نکرده است.

عريقات از کميته چهارجانبه بين المللي که در 11 ماه جاري تشکيل جلسه خواهد داد، خواست تا طرحي را در پيش بگيرد که طي آن از اسراييل بخواهد راه حل تشکيل دو کشور بر اساس مرزهاي سال 1967 را بپذيرد.

اين مسوول فلسطيني همچنين از کميته چهارجانبه خواست تا موضع فلسطينيها مبني بر رجوع به سازمان ملل در ماه سپتامبر آينده براي عضويت فلسطين در اين سازمان و به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين در مرزهاي سال 67 را درک کند.

مذاکرات صلح ميان فلسطيني ها و اسراييليها در دوم ماه اکتبر گذشته به دليل اختلاف بر سر شهرکسازي اسراييل متوقف شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها