شيخ الازهر براي سفر به ايران اعلام آمادگي كرد

شيخ الازهر براي سفر به ايران اعلام آمادگي كرد
سه شنبه 14 تير 1390 - 06:25

شيخ الازهر براي سفر به ايران اعلام آمادگي کرد و همچنين از امكان تحصيل دانشجويان ايراني در الازهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از روزنامه المصریون، احمد الطيب در گفت و گو با اين روزنامه گفت كه آماده سفر بي سابقه به ايران و نزديكي روابط فكري و علمي با اين كشور است.

وي دريافت دعوتنامه سفر به ايران را تكذيب كرد و گفت كه در صورت دريافت چنين دعوتي، از آن استقبال خواهد كرد.

شیخ الازهر در ادامه این مصاحبه خود گفت كه آماده است به هر مكاني كه مسلمانان در آن جمع آمده اند،سفر كند زيرا بسيار مايل است تمام مسلمانان جهان با يكديگر همكاري داشته و وحدت خود را تقويت كنند.

الطيب گفت با وجود اختلاف مذاهب و گروه هاي مختلف آن، الازهر خانه مسلمانان است و درهاي آن براي پذيرش همه باز است.

المصريون در ادامه به نقل از منابع الازهر نوشت: الطيب براي نزديكي اهل تسنن و شيعه تصميمات متعددي اتخاذ كرده است از جمله گشودن درهاي الازهر به روي دانشجويان شيعه ايراني يا پيوستن مراجع شيعه به عضويت مجمع مطالعات اسلامي.

شيخ الازهر همچنين از محمود عزب مشاور خود خواست كه پرونده ويژه‌اي در خصوص روابط الازهر و مراجع شيعه در ايران، تشكيل داده و تمام مسائل مربوط به آن را از زمان تنش روابط بين الازهر و ايران در پايان دوره رياست جمهوري انور سادات جمع آوري كند.

اين منابع همچنين تاكيد كردند كه الازهر در صدد ايجاد كميته اي متشكل از بزرگان قسمت هاي مختلف الازهر شامل مجمع مطالعات اسلامي، دانشگاه الازهر، موسسات وابسته به آن است تا پرونده نزديكي روابط بين اهل تسنن و شيعه را بررسي كرده و يادداشتي با دستور كار مشخص فراهم كند و پيش از ارسال آن به مراجع شيعه و آگاهي از نظر آنان، در نشست آينده مجمع مطالعات اسلامي آن را مورد بررسي قرار دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها