پنج خواسته مخالفان براي گفت‌وگو با رژيم بحرين

پنج خواسته مخالفان براي گفت‌وگو با رژيم بحرين
سه شنبه 14 تير 1390 - 06:49

جمعيت الوفاق بحرين تاكيد كرد، در صورتي كه پنج خواسته اصلي انقلابيون در دستور كار طرح به اصطلاح گفتمان توافق ملي قرار نگيرد از گفت‌وگوي رژيم آل‌خليفه خارج مي‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم "خليل مروزوق "‌يكي از رهبران و نماينده مستعفي جمعيت ملي اسلامي الوفاق بحرين در گفت‌وگو با خبرگزاري فرانسه گفت: از همان ابتدا موافق گفت‌وگو نبوديم يعني نه رئيس آن و نه برنامه‌ها و جزئياتش را قبول نداشتيم چون بيانگر اراده واقعي ملت نيست.

وي افزود: باشروع جلسات طرح گفتمان توافق ملي كه شنبه اين هفته آغاز شد، چهره واقعي گفت‌وگو برملا گرديد و 300 شركت كننده در گفت‌‌وگو بر اساس اينكه نماينده همه اقشار مختلف جامعه باشند انتخاب نشده‌اند بلكه بر اساس ديدگاه‌هايشان گزينش شدند.

خليل مرزوق با بیان اینکه جمعيت الوفاق 65 درصد اعضاي انتخاب كننده را تشكيل مي‌دهند اين در حالي است كه نمايندگي آن در ساير محافل معارض كه در كميته هاي گفت وگو تشكيل خواهد شد، به پنج درصد نمي رسد،

در ادامه گفت: اين احتمال وجود دارد كه خواسته‌هاي سياسي اصلي ملت انقلابي بحرين در موضوعات بي‌اهميتي كه قرار است در جريان گفت‌وگو مورد بررسي قرار گيرد، گم شود.

خليل مرزوق تاكيد كرد خواسته‌هاي جمعيت الوفاق برخورداري از دولت منتخب و پارلمان منتخب با اختيارات كامل و حوزه‌هاي انتخاباتي عادلانه بر اساس اصل شهروندي و نه طائفه‌اي و استقلال كامل دستگاه قضايي و امنيتي است كه همه طيف‌ها در آن حضور داشته باشند.

وي افزود:‌ با توجه به اينكه معارضان در گفت‌وگو به حاشيه كشانده شده‌اند و نمايندگان حاضر در گفت‌وگو حاميان ديدگاه‌هاي حكومتي هستند، امور خوش‌بينانه نيست.

بر اساس جدول زماني گفت‌وگو كه براي دو هفته تدارك ديده شده است جلسات عملي گفت‌وگو از بعد از ظهر فردا سه‌شنبه آغاز مي‌شود.

به گزارش فارس خليل مرزوق ادامه بازداشت نزديك به 400 انقلابي بحرين در زندان‌هاي آل خليفه از جمله دو نماينده سابق جمعيت الوفاق را محكوم كرد. وي افزود: در صورتي كه گفت‌وگوها خواسته معارضان را در ايجاد اصلاحات و تحقق اراده مردم بحرين برآورده نسازد، گزينه‌هاي ديگري از جمله خارج شدن از گفت‌وگو مطرح است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها