میوه را تحریم کردند، ارزان شد!

میوه را تحریم کردند، ارزان شد!
شنبه 13 خرداد 1396 - 18:48

مردم پاکستان برای دومین روز خرید میوه را تحریم کردند.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  از اسلام آباد، از یک هفته گذشته کمپین بزرگی در شبکه های اجتماعی پاکستان توسط کاربران اینترنتی مبنی بر تحریم سه روزه خرید میوه در این کشور آغاز شده است. این کمپین اینترنتی در اعتراض به افزایش قیمت میوه در سرتاسر پاکستان آغاز شده است و مردم پاکستان می خواهند با این اقدام اعتراض خود را به گران فروشان میوه اعلام کنند.

رسانه های پاکستان اعلام کردند در روز اول اجرای این کمپین که از دیروز (جمعه) آغاز شد، فروش میوه در شهرهای کراچی، اسلام آباد، لاهور، فیصل آباد، کویته و دیگر شهرهای بزرگ پاکستان کاهش چشم گیری داشته است. این کمپین قرار است تا فردا ادامه داشته باشد.

روزهای جمعه و یکشنبه بازار هفتگی در شهرهای مختلف پاکستان برگزار می شود که تحریم خرید میوه تاثیر زیادی بر میوه فروشان این بازارها داشته است.

برخی از میوه فروشان می گویند که اتحادیه میوه فروشان پاکستان حاضر به کاهش 20 درصدی قیمت میوه شده است.

شبکه خبری اکسپرس نیوز در گزارشی از قیمت بازار میوه شهر کراچی اعلام کرد: در بازار میوه شهر کراچی قیمت میوه ها کاهش چشم گیری پیدا کرده است. موز درجه یک که 150 روپیه به فروش می رسید روز گذشته بین 100 تا120  روپیه فروخته شد. همچنین هلو که بین 220 تا 240 روپیه فروخته می شد، بین 160 تا 180 روپیه به فروش رسید. قیمت انبه نیز با کاهش روبرو شد و بین 80 تا 90 روپیه به فروش می رسد.

این خبرگزاری افزود: تحریم میوه توسط مردم پاکستان تاثیر زیادی داشته به طوری که بسیاری از میوه فروشان دیروز را با تعداد کمی مشتری درمقایسه با  روزهای گذشته سپری کردند.

از آنجایی که میوه ارزش بسیاری در سفره افطاری شهروندان پاکستانی دارد، بسیاری از مردم تلاش می کنند در زمان افطار طبق قدرت خرید خود، حداقل چند نوع میوه خریداری کنند. دسری با نام «فروت چات» که مخلوطی از تکه های کوچک میوه های مختلف است و به همراه خامه و ادویه مخصوص آماده می شود، جزو محبوب ترین دسرهای مردم شبه قاره بویژه مردم پاکستان در ماه مبارک رمضان است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها