کارشناس لبنانی:

جعجع می‌خواهد آشوب‌ به پا کند

جعجع می‌خواهد آشوب‌ به پا کند
سه شنبه 14 تير 1390 - 07:47

بيروت ـ يک نويسنده و تحليلگر سياسي لبنان تاکيد کرد که نشست پارلمان براي بررسي بيانيه دولت در روز چهارشنبه درحالي صورت مي گيرد که همچنان بحث و بررسيها درباره کيفرخواست دادگاه بين المللي در پارلمان فضاي سياسي را متشنج کرده است.

حسين رمال روز سه شنبه  در گفتگو با شبکه خبري العالم گفت: اين نشست پارلمان نخستين نشست بررسي بيانيه دولت است که براساس آن دولت راي اعتماد خواهد گرفت.

رمال با اشاره به اظهارات يکي از نمايندگان جريان المستقبل که خواهان ورود نيروهاي بين المللي به کشور و قرارگرفتن لبنان زيربند هفت است، خاطرنشان کرد: اين تنش ميان رهبران موجب ايجاد تنشهاي بسيار ديگري مي شود.

وي اظهار داشت: ورود نيروهاي بين المللي به لبنان با آرزوها و روياهاي سمير جعجع رييس اجرايي حزب نيروهاي لبناني همسويي دارد که شب و روز درتلاش براي تحقق آنهاست.

رمال تاکيد کرد که جعجع يک شخصيت پارلماني و يا سياسي نيست بلکه تفکراتش اطلاعاتي است و ازطريق آنها مي خواهد لبنان را به چند کشور کوچک تبديل کند و خود بتواند رژيم کوچک مسيحي را در اختيار داشته باشد و تبديل لبنان به چند کشورکوچک با طرح امريکا و اسراييل درمنطقه مطابقت دارد.

وي گفت: سميرجعجع آتش اختلافات طائفي را شعله ور مي کند تا بتواند به طور تدريجي نيروهاي بيگانه را وارد کشور کند و لبنان را درمعرض تقسيم قراردهد و اين همان چيزي است که آمريکا و رژيم اشغالگر خواهان آن هستند.

رمال اظهارداشت: مردم لبنان الان به سخنراني نبيه بري رييس مجلس نمايندگان لبنان و نيز سخنراني شيخ نعيم قاسم دبيرکل حزب الله در روز دوشنبه گذشته اميد بستند که درآن بردادن امتيازهايي براي منافع عالي لبنان و منافع ملي کشور تاکيد کرده است.

 

23

س21:55

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها