حمایت مالی قطر از تروریست ها زیر پوشش عمل خیر

حمایت مالی قطر از تروریست ها زیر پوشش عمل خیر
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 10:36

برخی از مراکز خیریه و بشردوستانه برای دست یابی به اهدافی پنهان تشکیل شده اند و در همین راستا برخی از مراکز خیریه ای در قطر متهم به حمایت مالی از تروریست ها هستند.

العالم سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز خیریه " کرامت " در ژنو که بودجه خود را از قطر دریافت می کند ، یکی از مراکز خیریه متهم به حمایت مالی از تروریست ها است.

مرکز خیریه کرامت متهم به حمایت مالی از گروه های تروریستی در مناطق مختلف جهان است و سال 2011 از ثبت نام قطر در لیست حامیان تروریسم سازمان ملل متحد به علت حمایتش از القاعده جلوگیری شد و این مرکز قطری تا به امروز به فعالیت خود ادامه می دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا سال 2013 عبدالرحمن بن عمیر النعیمی رئیس مرکز کرامت را در لیست حامیان تروریسم گنجاند.

انستیتوی آمریکائی حمایت از دمکراسی گزارشی با عنوان " قطر و حمایت مالی از تروریسم " در واشنگتن منتشر کرد که در این گزارش افرادی را در داخل و خارج قطر به حمایت مالی از القاعده متهم کرده است.

در این گزارش آمده است : عبدالرحمن بن عمر النعیمی ماهانه حدود یک و نیم میلیون دلار به نیروهای مسلح القاعده در عراق و 375 هزار دلار به شاخه القاعده در سوریه کمک می کند.

گزارش انستیتوی حمایت از دمکراسی حاکیست : نام " عبدالعزیز بن خلیفه العطیه" پسرعموی وزیر سابق امور خارجه قطر هم در لیست حامیان تروریسم گنجانده شده است . العطیه قبلاً در دادگاهی در  لبنان به جرم حمایت مالی از گروه های تروریستی بین المللی و ارتباط با سران القاعده محکوم شده بود.  

عبدالعزیز بن خلیفه العطیه

214

پربیننده ترین خبرها