بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بمناسبت 14و15 خرداد

بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بمناسبت 14و15 خرداد
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 12:15

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با صدور بیانیه ای بمناسبت بزرگداشت 14و 15 خرداد، انقلاب اسلامی ایران را حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش در چارچوب حاکمیت الهی توصیف و تاکید کرد: دانشگاهیان و نخبگان، این تجربه گرانسنگ را با زبان علمی فراروی سایر ملت ها قرار دهند.

العالم ـ ایران

در بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی آمده است: فلسفه قیام 15 خرداد 42 حمایت مردمی و اصیل ازمرجعیت دینی و رهبر نهضت اسلامی بود که به جرم پاسداری از اسلام و عزت ملت ایران، توسط رژیم شاه دستگیر و جان معظم له در معرض خطر جدی قرار داشت. مردم متدین وانقلابی در چنین شرایطی با پذیرش همه مخاطرات به صحنه آمدند تا حمایت خود را از پیشوا و زعیم عالیقدر خود به نمایش گذارند و در این راه از بذل جان هم دریغ نورزیدند.
این کانون افزوده است: بی تردید پاسداری از خون شهدای 15 خرداد و استمرارحرکت آن پیشگامان، درگرو پیروی و اطاعت صادقانه از ولی فقیه زمان و خلف صالح حضرت امام خمینی(ره) است که ضامن وحدت و انسجام ملت شریف ایران می باشد و بر اساتید و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی است که طلایه دار این حرکت وعزم ملی باشند و با در نوردیدن مرزهای دانش، تقویت و شتاب بخشی به نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری و نیزمجاهدت بی وقفه برای یافتن راههای جدید و میانبرعلمی، به اقتدار و سربلندی روز افزون ایران عزیز در میان کشورهای جهان یاری رسانند.
این بیانیه می افزاید: معرفی حضرت امام خامنه ای در جایگاه ولایت امر توسط مجلس خبرگان رهبری در سال 1368 نشان داد جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی در چارچوب حاکمیت الهی است که در مسیر حرکت تکاملی خود همه موانع را از میان برمی دارد و بن بست برایش مفهومی ندارد و با تکیه بر بنیادهای فکری، مبانی ساختاری و سازوکارهای عقلایی قادراست مشکلات وچالش های داخلی وخارجی را یکی پس از دیگری پشت سرگذارد و آینده ای درخشان برای ایران سرافراز و همه دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان رقم بزند.
در این بیانیه آمده که به مدد درایت وهدایت خردمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی، امروز شاهد بالندگی هر چه بیشتر نظام مردم سالاری دینی درایران و گسترش امواج آگاهی ومقاومت اسلامی در منطقه و جهان هستیم. استمرار و پویایی این بالندگی، نیازمند تلاش همه اقشار بویژه دانشگاهیان برای به فعلیت رساندن هر چه بیشتر ظرفیت های نهفته و کمک به گسترش انتقال تجربیات عینی وموفق نظام اسلامی به سایر ملت های مشتاقی است که از الگوهای پیشرفت مبتنی بر اومانیسم حاکم بر جهان ناامید شده و در جستجوی راه و طرحی نو برای رشد و تعالی هستند. بنابراین لازم است تمامی دانشگاهیان و نخبگان با نگاهی تمدن ساز بکوشند این تجربه گرانسنگ را با زبان علمی فراروی سایر ملت ها قراردهند.
بیانیه کانون دانشگاهیان افزوده است: بنیان های نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، انتخاب و استمرار امامت مقام معظم رهبری، پیشرفت های علمی و فناوری و در یک کلام معنادار شدن، واقعی و عملیاتی شدن تدریجی حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش در چارچوب حاکمیت الهی، همگی نشان از موفقیت نگاه بومی و ملی و بی ثمر بودن نگاه غرب محور یا خارجی محور است.
این کانون با تاکید بر «صیانت ازمکتب فکری امام راحل و پیشگیری از تحریف اندیشه زلال و ناب آن آیت یگانه دهر و نادره دوران»؛ افزوده است: اینک پرچمداری این رسالت تاریخی بردوش فرزند پارسایش امام خامنه ای است و به فضل الهی و باهمت و بصیرت امت اسلامی به صاحب اصلی اش تحویل داده خواهد شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها