میقاتی: اسرائیل باید خسارت جنگی بدهد

میقاتی: اسرائیل باید خسارت جنگی بدهد
سه شنبه 14 تير 1390 - 08:17

نخست‌وزير لبنان امروز صبح به وقت محلي با حضور در پارلمان اين کشور به ايراد سخنراني و توضيح مواضع دولت خود پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نجیب میقاتی در این سخنرانی که با حضور اکثریت اعضای پارلمان لبنان ایراد شد گفت: دولت جديد لبنان خواهان دريافت غرامت به خاطر خسارت‌هاي اشغالگران اسرائيلي به ساختار زيربنايي لبنان خواهد شد.

ميقاتي در ادامه سخنرانی خود در توضیح راهبرد خود با بیان این مهم که دولت جديد لبنان براي محافظت از روابط دوجانبه بين سوريه و لبنان کار خواهد کرد به گونه اي که حاکميت کامل دو کشور را به همراه داشته باشد، افزود: دولت جديد لبنان اهتمام زيادي به موضوع ايجاد تسهيل در روند بازگشت لبناني ها از اراضي اشغالي فلسطين قائل خواهد شد.

نخست‌وزیر لبنان همانگونه که پیش‌بینی می‌شد در ادامه به موضوع ربودن امام موسی صدر پرداخت و با تاکید بر این موضوع که دولت جديد لبنان در زمينه پيگيري پرونده امام موسي صدر و بازخواست عاملان ناپديد شدن ايشان کار خواهد کرد؛ افزود: دولت جديد لبنان بر گفتگوي ملي بين همه اقشار جامعه لبنان براي برقراري وحدت ملي تاکيد مي کند.

در مورد مساله فلسطین نیز میقاتی خاطرنشان کرد: دولت جديد لبنان خواهان اجراي دوباره قوانين بين المللي درباره مسئله فلسطين خواهد شد، همچنین در زمينه دفاع از لبنان با همه ابزارهاي مشروع کار خواهيم کرد.

نخست‌وزیر لبنان در ادامه با اشاره به استقلال قضایی لبنان برای رسیدگی به پرونده‌های مهم در داخل کشور نیز افزود: دولت در زمينه تقويت دستگاه قضايي و استقلال آن و افزايش تعداد قضات در راستاي برقراري عدالت در کشور گام برخواهد داشت.

نخست‌وزیر لبنان در مورد همکاری و یا همراهی با دادگاه ترور حریری پس از صدور کیفرخواست علیه چهار شهروند این کشور تاکید کرد دولت جديد لبنان مسير دادگاه بين المللي درباره ترور رفيق حريري هم‌سو با برقراري ثبات در لبنان پيگيري خواهد کرد.

در مورد توسعه کشور و مقابله با اشغال‌گری‌‌های رژیم صهیونیستی نیز میقاتی اظهار داشت: دولت لبنان به برقراري عدالت اجتماعي از طريق يک طرح توسعه همه جانبه متعهد خواهد بود و این دولت بر فعاليت براي پايان دادن باقي اشغالگري اسرائيل در خاک لبنان تاکيد مي کند.

نخست‌وزیر لبنان در پایان سخنرانی خود که به منظور کسب رای اعتماد از پارلمان برای وزرای پیشنهادی برگزار شده بود، یادآور شد: ما در راستاي تقويت صلح و آرامش داخلي براي حفاظت از کشور در برابر جرم و خرابکاري کار خواهيم کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها