سوزاندن قرآن و انجیل در دانمارک آزاد است

سوزاندن قرآن و انجیل در دانمارک آزاد است
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 23:15

توهین به قرآن و انجیل و سوزاندن آن ها به صورت علنی در دانمارک، جرم محسوب نمی گردد.

العالم - اروپا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، دانمارک بیش از 300 سال پیش قانون توهین به مقدسات را به تصویب رسانده بود. اما اکنون در این کشور دیگر توهین علنی به نشانه های مذهبی، از جمله سوزاندن کتاب مقدس مانند قرآن و انجیل محاکمه ای در بر نخواهد داشت.

برونو جروپ عضو پارلمان دانمارک در خصوص این قانون گفت: «دین نباید به طور علنی مسائل مورد مجاز و یا غیر مجاز خود را اعلام و تحمیل نماید. این امر یک اولویت بندی ناعادلانه در جامعه را بوجود می آورد".

وی در ادامه افزود، در عین حال تهدید مستقیم، اظهارات موهن، خشونت و دیگر اقدامات تهاجمی علیه مردم به دلیل اعتقادات مذهبی شان با مجازات رو به رو خواهد شد.

به گفته این منبع خبری، در حال حاضر در دانمارک، دادگاه رسیدگی به جرایم شهروندان دانمارکی در سال 2015 متوقف شده است. این شهروندان در صفحه فیس بوک خود ویدئوی سوزاندن قرآن را منتشر کرده بود. قرار بود این افراد در هفته آینده در دادگاه حضور یابند.

دانمارک تنها کشور شمال اروپا است که در آن قانون توهین به مقدسات از سالهای دور (از 1683 میلادی) وجود داشت. در این کشور مجازات این عمل تا چهار ماه زندان تعیین شده است، اما اغلب مجرمین تنها با جریمه نقدی رو به رو می شدند.

اما در طول 80 سال گذشته، تنها چند بار در این کشور پادشاهی از این قانون استفاده شده است. به عنوان مثال، در سال 2005 به دلیل انتشار کاریکاتورهای حضرت محمد در یک رسانه دانمارکی، این عمل جرم شناخته شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها