دمشق پس از آزادی رقه چه خواهد کرد؟

دمشق پس از آزادی رقه چه خواهد کرد؟
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 23:39

دولت سوریه پس از آزادسازی استان رقه و بیرون کردن داعش از این استان با واگذاری استان به هیچ گروهی موافقت نخواهد کرد.

العالم آسیا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک عربی، خلف المفتاح کارشناس سیاسی سوری اعلام کرد: استان رقه و مردمش بخشی از خاک سوریه هستند و باید توطئه های آمریکا را در خصوص این استان و سراسر منطقه خنثی کرد.
المفتاح امروز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: بیرون کردن داعش از رقه منافع ملت سوریه و ملل منطقه را تأمین می کند.
المفتاح افزود: هر کسی که جایگزین داعش در رقه می شود، به ناچار باید جایگزینی قانونی باشد و دولت دمشق جایگزینی را که خارج از چارچوب نظام باشد، نخواهد پذیرفت. بازپس گیری رقه مسئولیت ارتش و مردم این استان است مردمی که از دست داعش هر نوع جرم و جنایتی را دیده اند. 
این کارشناس سیاسی سوری اعلام کرد: آمریکا می خواهد از تشکیلات شبه نظامی "نیروهای سوریه دمکراتیک" به عنوان سرپوشی برای به دست گرفتن کنترل رقه بهره برداری کند و خود را برای جهانیان به عنوان منجی مردم رقه از دست داعش نشان بدهد ولی همگان می دانند که آمریکا از چنین تشکیلات شبه نظامی حمایت می کند تا از مناطقی که به تصرف این گروه ها درمی آید، به عنوان برگ برنده ای در هر نوع مذاکره ای استفاده کند.
المفتاح گفت: تشکیلات نیروهای سوریه دمکراتیک به علت وابستگی اش به آمریکا نمی تواند به هیچ وجه رقه را اداره کند. آمریکا می خواهد بین اقشار ملت سوریه اختلاف و تفرقه بیندازد و تشکیلات نیروهای سوریه دمکراتیک پس از بیرون راندن داعش از رقه باید این استان را ترک کند.
این کارشناس سوری گفت: بی شک مردم استان رقه وفادار به نظام و کشورشان هستند و هر گروهی بجز دولت کنترل این استان را به دست بگیرد ، خود را در برابر ارتش و مقاومت مردمی خواهد دید.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها