آمریکا و استرالیا نگران بازگشت تروریست‌‌ها به خانه

آمریکا و استرالیا نگران بازگشت تروریست‌‌ها به خانه
دوشنبه 15 خرداد 1396 - 08:21

مقامات بلند پایه آمریکایی و استرالیایی روز دوشنبه در خصوص احتمال بازگشت نیروهای افراطی به کشورهایشان پس از جنگ و آزموده شدن در صفوف داعش در منطقه خاورمیانه و انجام دادن حملات تروریستی در کشورهای جنوب شرق آسیا هشدار دادند.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، این هشدار در پی حمله تروریستی لندن روی داد که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت. این در حالی است که به موازات این حمله تروریستی فیلیپین با تهدید روز افزون تندورها مواجه است.

ماریس پاین وزیر دفاع استرالیا در نشستی که با حضور جیمز ماتیس  وزیر دفاع آمریکا ، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور و جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا انجام شد اعلام کرد عناصر داعش با عصبانیت، نا امیدی و با بدست آوردن مهارت در میدان جنگ، به کشورهایشان باز می گردند و این مسئله نگران کننده است.

وی در خصوص حمله تروریستی لندن گفت برای مبارزه با دشمن خود متحد هستیم. دشمنی که معتقد است با آسیب رساندن به ما می تواند ما را بترساند. این درحالی است که ما از این دشمن هراسی نداریم.

وزیر امور خارجه استرالیا نیز به نوبه خود با بیان این که تهدید تروریست جهانی گسترش یافته است گفت ما شاهد حملات وحشیانه در برخی شهرهای اروپایی بودیم. این در حالی است که برخی حملات تروریستی در استرالیا خنثی شده است و ما خواستار آن هستیم تا در خصوص ارتباط این حملات با  منطقه خاورمیانه بحث و گفتگو کنیم.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها